Köpte ny bil och betalade men pengarna finns i mitt konto!

sollu
26 maj 2021 · 416 Inlägg

Hej
jag har bytt in min volvo v60 mot helt ny tucson -21. När vi pratar med säljaren och frågade vi att om han ha Tucson hybrid, men han säger mildhybrid och hybrid är samma. då kommer vi överens köpa bilen och underteckna avtalet. när jag kom hem frågade  jag andra personer och googlade lite grann. det är stor skillnad. När jag frågade säljaren varför säger så ja dom är nästan samma säger han, och vi inte kan andra affären sa dem. Då betalade jag 262t direkt plus 100t räkna dem min gamla Volvo. när jag betalar pengarna överförs till firmans konto och jag fick kvitto även jag såg mitt konto att det var tom när jag betalade. idag dyker upp pengarna i mitt konto alltså efter 10 dagar. vad är det för fel? ska jag åka till firman och fråga eller?

Mossan1
26 maj 2021 · 2 801 Inlägg

Fråga din bank istället.
Först av allt.

sollu
26 maj 2021 · 416 Inlägg

Mossan1 skrev:
Fråga din bank istället.
Först av allt.

Vad ska jag säga till då alltså till banken?

Hamilton
26 maj 2021 · 8 864 Inlägg

Som jag fattar av det första inlägget så har du fått tillbaka pengarna och då är ju affären utagerad och inget mer med det.

Fotograf på tierpidag.se
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 maj 2021 · 17 466 Inlägg

Intressant. Ligg lågt ett tag?
En Tuscon 48V mildhybrid? Aj du.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
sollu
26 maj 2021 · 416 Inlägg

Idag fick jag ägarbyte papper och jag står som ägaren. pengarna är i mitt konto och bilen är hos mig. Men dem kommer upptäcka nån gång i framtiden?

Senast redigerat av sollu (26 maj 2021)

Low
27 maj 2021 · 3 306 Inlägg

Gör det som är rätt.

Så skapar man ett bra samhälle.

zzr94092
27 maj 2021 · 4 385 Inlägg

Klart som fan att dom kommer att märka det! Du kanske t.o.m får en polisanmälan på dig att du lyckats "ta tillbaka" pengarna...Så gör det rätta så blir det bra..

sollu
27 maj 2021 · 416 Inlägg

zzr94092 skrev:
Klart som fan att dom kommer att märka det! Du kanske t.o.m får en polisanmälan på dig att du lyckats "ta tillbaka" pengarna...Så gör det rätta så blir det bra..

Nä nu börjar du springa på fel håll! Jag har inte gjort nånting och jag inte vet hur pengarna kom tillbaka heller! Jag kommer kontakta banken och ringa firman efter en vecka när jag få semester!

Lucif3r
27 maj 2021 · 2 208 Inlägg

Men du vet ATT pengarna har kommit tillbaka, och således VET du att något är fel. Att då inte göra rätt för sig kan bli till en brotslig handling.

spillolja
27 maj 2021 · 4 020 Inlägg

Kan vara fel i bankens system, vänta några veckor och se

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
sollu
27 maj 2021 · 416 Inlägg

Lucif3r skrev:
Men du vet ATT pengarna har kommit tillbaka, och således VET du att något är fel. Att då inte göra rätt för sig kan bli till en brotslig handling.

Jag upptäckte igår att när jag tankade bensin på bilen. I kortet hade jag bara 6xx,kr men bilen tankade fullt nästan 850kr. Då var jag lite bråttom men lite senare kollade jag mitt konto och pengarna kom tillbaka 261xxx. Jätte märkligt. Men lag lovar att jag ska åka ditt och prata med dem.

spillolja
27 maj 2021 · 4 020 Inlägg

Hmm

har du samma konto som du handlar bensin mat med som till större köp som bilar ?

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
sollu
27 maj 2021 · 416 Inlägg

spillolja skrev:
Hmm

har du samma konto som du handlar bensin mat med som till större köp som bilar ?

Hhh nä! Men jag har under 1500kr i mitt konto. Resten i sparkonto. Alltså 657xxx I sparkontot. Snart ska jag köpa ett hus. Så dom är i sparkonto.

spillolja
27 maj 2021 · 4 020 Inlägg

Hmm köpa hus och ni köper en ny bil, men alla har sina prioriteringar

alt1. Fin Villa  och en rostig Skoda på uppfarten
alt2. En etta med kokplatta och en flådig Merca

jag har en 2:a med diskho och kör VW Golf
wink

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vr6grabbarna
27 maj 2021 · 234 Inlägg

Gör om gör rätt, annars får du nog en enkelbiljett till finkan..

sollu
27 maj 2021 · 416 Inlägg

spillolja skrev:
Hmm köpa hus och ni köper en ny bil, men alla har sina prioriteringar

alt1. Fin Villa  och en rostig Skoda på uppfarten
alt2. En etta med kokplatta och en flådig Merca

jag har en 2:a med diskho och kör VW Golf
wink

Helt rätt! Men ja jag tänkte behålla bilen flera år. 5 års garanti även hos försäkringsbolaget tills bilen fyller 8 år eller 12000 mil. Annars du har rätt och jag vet att bilens värde dör varje dag medan ett hos värde växa upp varje år.

sollu
31 maj 2021 · 416 Inlägg

Uppdatera
I fredags kontaktade jag banken och firman. Det var bankens strul men idag har dem dragit pengarna.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
31 maj 2021 · 13 736 Inlägg

Vr6grabbarna skrev:
Gör om gör rätt, annars får du nog en enkelbiljett till finkan..

så länge man inte gjort något fel så åker man inte i fänglse..  att använda pengarna skulle vara brottsligt att ha dom på kontot är inte brottsligt..  smile  jag hade inte ringt utan bara väntat inte mitt fel inte mina problem

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang