Hej jag har en Volvo 740 gl från 88 som är ombygd till en epa som endast gått 14 tusen mil. Behöver hjälp att fixa min bil. Den går dåligt när motorn är kall och blödrar. Den går så i nån minut tills den blivit varm efter man varvat den lite. Tändstiften blir dränkta av bensin och går tillslut isönder. Bilen funkar i ungefär 3-5 dagar och under dessa dagarna så går den bara dåligare och dåligare och tillslut så är tändstiften sönder. Byter man tändstift så går den bra men efter 1-2 dagar så börjar den att blödra igen på morgorna och går till sist isönder igen. Vi tror det har nåt med tändningen att göra och har nästan bytt allt med tändningen. Behöver verkligen hjälp med detta inte så kul att köpa nya tändstift hela tiden… skulle vara tacksam för svar mvh dennis
Den får för mycket bensin och dricker också ungefär 1,5 liter milen.
Lambdasonden arbetar väl bäst inom ett visst temperaturområde? Det kan vara så att den inte ger korrekta värden förrän den blivit uppvärmd, rent teoretiskt...
Lambdasonden arbetar väl bäst inom ett visst temperaturområde? Det kan vara så att den inte ger korrekta värden förrän den blivit uppvärmd, rent teoretiskt...