Bilköpar Sajter skojare i ny kostym?

Carldussin
13 juli 2021 · 3 Inlägg

Själva åker dom väl Ferrari!

Fordon & trafik Bilar Bilar: köpråd
Stora tråden om bilhandlare & bilfirmor
  41234
Idag, 17:19   #37
Tomatji
Medlem
Reg: Feb 2021
Inlägg: 446
Warning!Nät Bilskojare typ Fräck Zigge prutar fett: PRISBUD från: "Vi köper din bil.se"

"Slutligt försäljningspris
för din Audi
28 386 kr "

Min "Fantomsvarta" Audi Quattro 1,8T S-Line 20.000 mil , Ongen rost eller ofog synbart.   Bra skick!
Nybesiktigad/Skattad 2021 Maj. Årsmodell 2007 uttagen 08.

Nyservad/ bytt Kamrem , Vattenpump , Oljesil , T- Stifft Bosh, fyra nya Tändspolar, Batteri Olja. m.m nyss Juni 2021 också stor AC-service på Audi samt byte av tryckventil /sensor à 10.000:- den servicen.
Två nya orginal kompletta frontjus monterade samt ny Vindruta & Bosh T-Blad efter stenskott.

Nya Däck Dunlop 16" sommar 2021 och Vinter Bridgstone dubb.på 17" Alufälg Orginal 2020.
Servad med kvitton från Audi för omkring 60.000 kr undet 2020-21.


☆ - HUR TÄNKER DOM?

Senast redigerat av Carldussin (13 juli 2021)

xXSammy
13 juli 2021 · 6 569 Inlägg

Bilförsäljning ger ytterst sällan bättre betalt bara för att den är nyservad, det är ett krav istället att bilen är korrekt servad

Sen är det en snart 15 år gammal bil med 20.000 mil på mätaren, inga försäkringsbolag kommer vilja täcka någon maskinskada eller elektronikfel.

De/Dem
Myhran
13 juli 2021 · 452 Inlägg

Vad står likvärdig bil på blocket? 40-50k
Eller vad hade du velat få ut för din bil?
Vad får du om du byter in den hos Audi?

Med vänlig hälsning,

Utmarks-Loke
13 juli 2021 · 5 836 Inlägg

Att lägga 60k på att serva/reparera en såpass gammal bil är inte så smart, för det är pengar som man definitivt inte får tillbaka. Sedan är 28k lite lågt, du bör kunna få nära det dubbla om du säljer den själv på blocket. Men då får du förstås handskas med alla de där jobbiga människorna som svarar på annonser nu för tiden.

torsen
14 juli 2021 · 7 236 Inlägg

Carldussin skrev:
Själva åker dom väl Ferrari!

Fordon & trafik Bilar Bilar: köpråd
Stora tråden om bilhandlare & bilfirmor
  41234
Idag, 17:19   #37
Tomatji
Medlem
Reg: Feb 2021
Inlägg: 446
Warning!Nät Bilskojare typ Fräck Zigge prutar fett: PRISBUD från: "Vi köper din bil.se"

"Slutligt försäljningspris
för din Audi
28 386 kr "

Min "Fantomsvarta" Audi Quattro 1,8T S-Line 20.000 mil , Ongen rost eller ofog synbart.   Bra skick!
Nybesiktigad/Skattad 2021 Maj. Årsmodell 2007 uttagen 08.

Nyservad/ bytt Kamrem , Vattenpump , Oljesil , T- Stifft Bosh, fyra nya Tändspolar, Batteri Olja. m.m nyss Juni 2021 också stor AC-service på Audi samt byte av tryckventil /sensor à 10.000:- den servicen.
Två nya orginal kompletta frontjus monterade samt ny Vindruta & Bosh T-Blad efter stenskott.

Nya Däck Dunlop 16" sommar 2021 och Vinter Bridgstone dubb.på 17" Alufälg Orginal 2020.
Servad med kvitton från Audi för omkring 60.000 kr undet 2020-21.

☆ - HUR TÄNKER DOM?

Är inte 28.386:-  rätt bra betalt för en bil som är körd 20.000 mil och snart 15 år gammal?
Det man kostat på en bil och som anses som vanligt underhåll får man inte mer betalt för.
Ej heller betalas extra för eftermonterat "pynt" som köpare i stället helst inte vill ha.
Att bilen är besiktad och skattad är en självklarhet - vem köper en bil med körförbud?

Populära bilar kan man få lite extra för, men en AUDI är så vanlig att utbudet pressar priserna.
Möjligen påverkar även färgen priset - svarta bilar är inte eftertraktade nu för tiden - men var det kanske för 15 år sedan?

torsen
14 juli 2021 · 7 236 Inlägg

Myhran skrev:
Vad står likvärdig bil på blocket? 40-50k
Eller vad hade du velat få ut för din bil?
Vad får du om du byter in den hos Audi?

Med vänlig hälsning,

Tror inte AUDI byter in en så gammal bil.
Gränserna brukar ligga på 5 år eller 5.000 mil.

MickeEng
14 juli 2021 · 480 Inlägg

Hallå!
Håller med torsen man får ingenting för nerlagda pengar på bilen när man ska byta in den.
Det är bara när de ska sälja den sedan som de pekar på allt som är gjort med bilen.
Familjen byte in en V50 2.4 170hk Aut -05 som var i bra skick för sin ålder vi fick 10000:- för den även att vi köpte en V60 T4 -14 för 120.000:-. Vi blev lite sura tyckte vi skulle kunna få några tusen lappar till för den så vi plocka av helt felfria R-fälgarna "17" med nästan nya Conti som satt på, som dom säkert själva skulle ha plocka av den och sålt vid sidan av. Satte på fina original fälgar med bra däck istället. Dom blev lite sura och undra var R-fälgar tagit vägen men eftersom alla papper var skrivna och så gick dom med på det ändå. Bilen låg sedan på blocket 34.900:- typ i en vecka innan den var såld vet inte hur mycket dom fick för den helt klart en bra affär.

Ford Taunus (1978)
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
trubbelturbo
14 juli 2021 · 1 460 Inlägg

Tycker inte man ska ha för höga förväntningar om man byter in eller säljer sin bil till en bilhandlare. Det gör man ju enbart för sin egna bekvämlighets skull, vill man göra en bra affär får man sälja bilen på egen hand (med allt vad det innebär...🤢). En bilhandlare ska ju också kunna leva på att köpa och sälja bilar, så självklart måste denne försöka maximera vinsten på varje affär.

Senast redigerat av trubbelturbo (14 juli 2021)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
it_mutt Avstängd
14 juli 2021 · 10 388 Inlägg

Carldussin skrev:
Själva åker dom väl Ferrari!

Fordon & trafik Bilar Bilar: köpråd
Stora tråden om bilhandlare & bilfirmor
  41234
Idag, 17:19   #37
Tomatji
Medlem
Reg: Feb 2021
Inlägg: 446
Warning!Nät Bilskojare typ Fräck Zigge prutar fett: PRISBUD från: "Vi köper din bil.se"

"Slutligt försäljningspris
för din Audi
28 386 kr "

Min "Fantomsvarta" Audi Quattro 1,8T S-Line 20.000 mil , Ongen rost eller ofog synbart.   Bra skick!
Nybesiktigad/Skattad 2021 Maj. Årsmodell 2007 uttagen 08.

Nyservad/ bytt Kamrem , Vattenpump , Oljesil , T- Stifft Bosh, fyra nya Tändspolar, Batteri Olja. m.m nyss Juni 2021 också stor AC-service på Audi samt byte av tryckventil /sensor à 10.000:- den servicen.
Två nya orginal kompletta frontjus monterade samt ny Vindruta & Bosh T-Blad efter stenskott.

Nya Däck Dunlop 16" sommar 2021 och Vinter Bridgstone dubb.på 17" Alufälg Orginal 2020.
Servad med kvitton från Audi för omkring 60.000 kr undet 2020-21.


☆ - HUR TÄNKER DOM?

Helt rätt är väl så de tänker?

Vi pratar alltså om en B7:a. En 07:a med 20-25K på mätaren (quattro osv) börjar i pris, på Blocket, vid 30K.

"Ja men det är ju bytt ditten och datten". Ptja, de resonerar väl som så många andra, inklusive mig själv;
Jag tänker inte betala dig för att du bytt kamrem, däremot tänker jag pruta om du inte gjort det.
Jag tänker inte betala dig för att du köpte nya vinterdäck förra säsongen, men är däcken slut tänker jag pruta på det. Osv osv osv.

Att serva en bil, som inte ens en bra dag, är värd det servicen/arna kostar, är bara rent vansinne. Än mer så om man senare tänker sig att man ska "få tillbaka" av det.
Det som görs enligt vad som "behöver göras" på en bil (ex.vis att där är nybytt kamrem, service, byte av ruta osv) bidrar, enligt mig, till ytterst låg (inte obefintlig) prisökning. Det bidrar däremot till att betydligt fler är intresserade av bilen.

Sen är det som påpekats i tråden; säljer man sin bil till en handlare (oavsett vilken) så är det -givetvis- som så att man får "betala" (i form av att just få mindre för sin bil) för enkelheten.
Man "betalar" för att slippa 300 personer som påstår att de ska dyka upp och "sätter mig i bilen och kör nu direkt" och sen aldrig kommer.
Man "betalar" för att slippa alla som kommer dit, ska provköra en ordentlig stund och sen måste "hem och prata med frugan" och sen försvinner fortare en en löning fredagen den 25:e
Man "betalar" för att slippa alla personer som tycker att du gott kan gå ner MINST 30% i pris, 10min efter att annonsen kommit ut, utan att de tittat på bilen, och sen blir sura och otrevliga för att du inte går med på det.


Så...enkelt...är...det.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Sabang
17 juli 2021 · 170 Inlägg

Detta är min recension på Google efter mitt besök hos "vi köper din bil"

Gjorde en online värdering av min bil och får en värdering på strax över 82000. Beställer tid och åker till butiken. Trevlig och vänlig personal, förstår att det inte är personalen som sätter priset. Efter provkörning och massa foto på bilen kommer då den riktiga värderingen. 14000. Deras värdering slog  68000 kr fel. Något är seriöst fel med detta ställe. Totalt bortkastad tid.

Myhran
17 juli 2021 · 452 Inlägg

Sabang skrev:
Detta är min recension på Google efter mitt besök hos "vi köper din bil"

Gjorde en online värdering av min bil och får en värdering på strax över 82000. Beställer tid och åker till butiken. Trevlig och vänlig personal, förstår att det inte är personalen som sätter priset. Efter provkörning och massa foto på bilen kommer då den riktiga värderingen. 14000. Deras värdering slog  68000 kr fel. Något är seriöst fel med detta ställe. Totalt bortkastad tid.

Det intressanta är väl vad de baserade avdragen på? För du lär ha blivit presenterad varför annars hade jag personligen frågat vad de drog av för,

Med vänlig hälsning,

torsen
17 juli 2021 · 7 236 Inlägg

Ett råd är att gå in på bilpriser.se. De verkar ha realistiska värderingar, om än lite låga.
car.info är ett annat ställe - men de tycker jag lämnar "spretiga" uppgifter = för högt ibland/för lågt ibland.
Vi köper din bil lämnar så höga "telefoninköpspriser" att var och en borde fatta att att priserna är helt orealistiska.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 juli 2021 · 17 473 Inlägg

torsen skrev:
Ett råd är att gå in på bilpriser.se. De verkar ha realistiska värderingar, om än lite låga.
car.info är ett annat ställe - men de tycker jag lämnar "spretiga" uppgifter = för högt ibland/för lågt ibland.
Vi köper din bil lämnar så höga "telefoninköpspriser" att var och en borde fatta att att priserna är helt orealistiska.

Kan inte du värdera dina bilar med hjälp av Bilpriser.se? Snälla?
Så kan jag köpa riktigt billiga bilar sen... big_smile

Nej, deras värdering är inte mer värd än en nerpissad ekorre.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
it_mutt Avstängd
18 juli 2021 · 10 388 Inlägg

torsen skrev:
Ett råd är att gå in på bilpriser.se. De verkar ha realistiska värderingar, om än lite låga.
car.info är ett annat ställe - men de tycker jag lämnar "spretiga" uppgifter = för högt ibland/för lågt ibland.
Vi köper din bil lämnar så höga "telefoninköpspriser" att var och en borde fatta att att priserna är helt orealistiska.

Nej. De har inte "realistiska" priser.

Eller det beror på vad du klassar som realistiska priser.


Några exempel.

Blocketpris (billigaste) vs "Bilpriser.se" (privatperson till privatperson)

Bil1; 30.000:- vs 1.300-6.200:-

Bil2; 49.900:- vs 3.000-7.900:-

Bil3; 49.900: vs 10.500-15.900:-

Men för all del, vill du inte sälja till Hybrid_ efter din bilpriser.se-värdering när du ska sälja någon kärra sen, så ställer jag mig näst i kö.


Gällande "viköperdinbil" har jag bara på skoj värderat en bil där. Den låg ganska precis på vad den borde inbringa.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang