Viper GTS-r replika steg2 - Karossdesign och karosstillverkning

Nu skall jag påbörja arbetet med att få till den slutliga formen och finishen på bygget av min Viper GTS-r replika. Jag kommer se över utformningen av karossen samt troligen föra in en hel del ändringar. En idé är att byta till en Toyota FT-1 kaross!? Eller en blandning av de båda??. Vi får se. Ni får följa arbetet under projekttråden. Kommer gå lite långsamt som vanligt.... Har nu råkar komma i kontakt med GT's konceptbil av MB. Är helt såld på denna. Tror FT-1 får komma lite i andra hand...
  • 89 Följare
  • 13 077 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 maj 2016
GTSr600
2 maj 2016 · 61 Inlägg

Har nu gjort en nystart av bygget min AMG GT Vision replica. Har helt ändrat omfattningen av projektet genom att det inte blir något byte av kaross på mitt befintliga Viperbygge. Istället kommer en helt ny ram att byggas och en helt ny drivlina kommer att installeras. Vipern kommer att lämnas orörd och jobbas med lite då och då på sidan om. Vill någon köpa den så kommer jag att sälja den för att kunna satsa helt och hållet på det nya bygget. Så är du eller känner till någon som vill bygga en egen bil, men inte göra allt från grunden, samt slippa genomgå alla besiktningssteg, då denna är raggad och klar, så är det bara att höra av sig. Finns en del småfix kvar innan den blir en skönhet så priset blir därefter.

Gällande det nya projektet så kommer jag starta en ny tråd om den då allt blir nytt. Har kommit en bra bit i planeringen, designen och konstrueringen av ramen. Själva drivlinan kommer tas från en Corvette C5'a , med motor, låda, hjulupphängning, bromsar mm. Så komplett som möjligt för att minimera byggtiden. Vill ni följa detta bygge så kolla under denna tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=313546

https://www1.garaget.org/gallery/images/122/121922/121922-3b75b4a9eda3d9c6be46c10f119c9786.jpg

BMW M3 (2003)
Per617
23 augusti 2021 · 3 Inlägg

Halloj. Kom in på denna sida då jag Googlade på 3D skanning. Vill skanna in en 7m båt. Några tips på skanner och program?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang