Tips På Liten Skåpbil Med Hög Lastvikt Sökes

berren
17 september · 33 Inlägg

Hej
Jag är på jakt efter en mindre skåpbil/transportbil som kan lasta tungt. Typ storlek som caddy men caddy lastar inte tillräckligt mycket laglig vikt. Jag skulle vilja ha ca 700-900kg lastförmåga och kosta under 50 tusen. Den bästa jag hittat hittils är Ford Transit Connect, den kan man lasta 730kg i. Hur är dom i övrigt?

Kom med tips
Tack!

Utmarks-Loke
18 september · 4 582 Inlägg

Ford transit connect är inte så illa faktiskt. Den jag hade funkade bra, men det är förstås plastig och billig inredning och inte sitter man gott i förarsätet då det inte går att skjuta tillbaka på grund av hyttväggen. Men så är det ju på i princip alla små skåpbilar.
Min hade dieselmotor som funkade bra, fast på slutet hade det börjat vina i turbon. Skulle jag köpa en liten transportbil igen skulle jag överväga en likadan.

Bassiehof
19 september · 1 748 Inlägg

Kolla upp en pickup. Och kolla upp om chassit är rakt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 september · 13 152 Inlägg

berren skrev:
Hej
Jag är på jakt efter en mindre skåpbil/transportbil som kan lasta tungt. Typ storlek som caddy men caddy lastar inte tillräckligt mycket laglig vikt. Jag skulle vilja ha ca 700-900kg lastförmåga och kosta under 50 tusen. Den bästa jag hittat hittils är Ford Transit Connect, den kan man lasta 730kg i. Hur är dom i övrigt?

Kom med tips
Tack!

Jag har en Ford Transit Connect på jobbet och den får bara lasta 575 kilo, det är en 2017.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
berren
20 september · 33 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Ford transit connect är inte så illa faktiskt. Den jag hade funkade bra, men det är förstås plastig och billig inredning och inte sitter man gott i förarsätet då det inte går att skjuta tillbaka på grund av hyttväggen. Men så är det ju på i princip alla små skåpbilar.
Min hade dieselmotor som funkade bra, fast på slutet hade det börjat vina i turbon. Skulle jag köpa en liten transportbil igen skulle jag överväga en likadan.

Låter bra!

berren
20 september · 33 Inlägg

Vettemannen skrev:

berren skrev:
Hej

Kom med tips
Tack!

Jag har en Ford Transit Connect på jobbet och den får bara lasta 575 kilo, det är en 2017.

/Benny

Nyare chassi på dom jämfört med dom jag kollat på. Sen kan det nog skilja beroende på motor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang