2904
Sök

Playstation 2 i bilen?

27 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
finns strömadapter som passar för 12V?

power is nothing whitout control

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
27 november 2005
Japp kostar dock en slant. Räkna med 400-500kr.

27 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
Markus_C skrev:
Japp kostar dock en slant. Räkna med 400-500kr.

hur ser en sådan ut å varifrån kan man köpa?

power is nothing whitout control

99 Inlägg
27 november 2005
Simppe: Det beror på vilken modell av PS2 du har, om du har den gamla eller den nya. Den gamla går direkt på 220-240VAC och därför behöver du en växelriktare. Dessa finns bl.a. på ClasOhlson. Vad för effekt den kräver vet jag inte exakt, men en C:A 50W lär du minst behöva, så prova med 100W som marginal. Dvs, dom flesta växelriktarna fungerar, t.ex. ClasOhlson Art.Nr: 32-8559

Om du har en nyare modell av PS2 (den tunnare med extern trafo) så kan det räcka med en 12VDC-8.5VDC-konverterare för 6A. Om du inte hittar det så fungerar det ju med 230V-växelriktaren även för den nya PS2:an, så slipper man liksom fundera mera.

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

99 Inlägg
28 november 2005
Nu vet jag inte om det funkar, men den modige skulle kunna köpa en dator-UPS och mata in bilens 12V direkt i batteriplatsens strömförsörjning. Vad man vinner på detta vet jag inte..  möjligen om man har bättre priser på dator-UPS:er av högre kapacitet kanske smile Det är dock inget jag rekomenderar en nybörjare wink

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Sök