17 november 2021
Trådstartare
Som sagt, jag har roligare bilar om jag vill köra fort, på bana eller enbart inspirerat. I3:an har inte heller varit speciellt superskoj. Men det är den inte byggd för att vara heller.
Det vi behöver är en andrabil som är billig i drift. Vi räknar med att ha den minst en 3-4 år, så bör vara en stabil bil, gärna med så mycket utrustning som möjligt och som man kan serva och underhålla själv. Automat och säkerhet är prio, därav lite högre budget än en markant mycket äldre automatare. Har inte känt på en Ioniq, men får ta och göra det, men vill gärna testa en V40 med den specen som jag letar efter också, typ Ocean Race Cross Country.
Den andra föraren av tilltänkta bilen har haft körkort länge, men inte kört något alls förens nu typ. One-pedal-driving är inte bra om man skall lära sig på nytt i vuxen ålder. Då verkar man inte bromsa alls, inte ens när man måste panikbromsa typ för ett barn som springer ut i vägen eller när man missar högerregeln. Tur att man själv varit med och kunnat trycka i handbromsknappen...