Skjuter i insuget efter trim Volvo 940 ltt

Linnnden
12 februari 2022 · 4 Inlägg

Hej! Det är så att jag har en 940 ltt-96 som jag körde ner i en bäck.. efter det så byta jag kopplingsmotstånd till spridarna och den gick bra ett tag. Men jag satte på ställbar wastegate och guldboxar häromdagen, efter det så har det börja skjuta i insuget och bilen är nästan okörbar. Vet int riktigt vad det är. Den lever sitt egna liv o varvar av sig själv o krånglar. Någon som varit med om liknande? (Skapa precis kontot vet int om jag är på rätt forum)

Jesper328
12 februari 2022 · 2 371 Inlägg

Kontrollerat tändningen?

Up the RA
zzr94092
12 februari 2022 · 4 388 Inlägg

Byt tillbaka till det som satt tidigare och se vad som händer.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 februari 2022 · 13 742 Inlägg

säkert bara att den börjar misstända..   byt tändstift kablar och rotor och fördelare..   om du fått vatten i dom så är det inte konstigt om den misständer om man får lite högre laddtryck.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
torsen
13 februari 2022 · 7 236 Inlägg

Hade det varit fråga om en "vanlig" motor hade jag gissat på otäta insugsventiler eller att de "står på".

Linnnden
13 februari 2022 · 4 Inlägg

Growe skrev:
säkert bara att den börjar misstända..   byt tändstift kablar och rotor och fördelare..   om du fått vatten i dom så är det inte konstigt om den misständer om man får lite högre laddtryck.

Har bytt fördelare & rotor, ska kolla stiften o kolla så alla ventiler är täta👍🏻

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang