Tjenare! Har ett problem med min t6a med att det läcker kylväska vid fötterna förarsidan. Det kommer inte mycket men har jag varit ute o kört lite mer hårt så rinner det ner i hörnet på mattan vid gaspedalen ungefär, det är kylväska då det är blått och kladdigt samt mattan är helt blå/grön sen innan. Har tittat upp o känt på de man kommer åt men inget direkt som är blött. Någon som känner igen detta problemet? Vill inte riva ur hela värmepaketet om de kan vara nåt enklare. Tacksam för svar!
Finns bara ett ställe där kylarvätska kommer in i kupén, och det är värmepaketet. Det är inte så ovanligt att genomföringen börjar läcka med åren, i anslutningen mot värmepaketet.
Lucif3r skrev: Finns bara ett ställe där kylarvätska kommer in i kupén, och det är värmepaketet. Det är inte så ovanligt att genomföringen börjar läcka med åren, i anslutningen mot värmepaketet.
Okej tack för svar så här långt! Hur mycket behöver jag demontera för att komma åt o kolla den anslutningen?
jaka54 skrev: Det är inte så att du har vattenkran vid pedalstället? -Så idiotiskt var kranen placerad på 87:ans 745:a.
Lite så jag tänk med... men vad jag sett när jag rev lite så ser det ej ut som det. skall kolla anslutningarna som går in via torpeden o se om jag hittar nåt där... Annars är det väl bara att riva ner allt....
Ta ner plast under ratt och den långa på sidan mot pedaler. Kolla om det sitter en plastskruv mellan panelen och förarsätet! Där bakom ska elementet sitta i alla fall...
Jag har nu hittat läckan, tog dän all plast o bråte under ratten, följe rören från torpeden sen såg jag de va blött o hängde droppar vid anslutning in och ut från elementet, sitter nån snabbkoppling med en O-ring i. For till Mekonomen men dom hade ej just dom O-ringarna så beställde på nätet! Tack för alla svar