KÖPRÅD: Vad för gammal volvo med turbo borde man köpa?

dwadw
15 oktober 2022 · 292 Inlägg

Lucif3r skrev:
Jag skulle avråda från att köpa skruvade och trimmade bilar... Man vet aldrig vad föregående ägare sysslat med och reda ut ev. oreda är både tidskrävande och frustrerande... Ingen direkt trevlig start på sin mek-karriär.

Försök leta efter ett relativt oskruvat exemplar istället. Gärna UTAN turbo(=mindre risk för slutkörda sönderskruvade vrak). Alla 7/900-serie upp t om 1993(tagen i bruk senast 31/12/92) kan du enkelt byta motorn i till t ex en FK/FT och bara regga om den.
Köper du en oskruvad orginalare så har du en bra grund att göra det DU vill med bilen, utan att först behöva reda ut oredan från föregående ägare.

Och bara för att bilen kanske saknar turbo betyder det inte att det lider brist på saker att skruva på wink

Nej det är det jag tänkte på så kommer inte köpa något trimmat. Men den där 744 b230et kanske kan vara något ändå? Den är ju original 740 tic förutom styling da. Tror inte jag kommer göra värsting trim ändå.

Annars börjar jag överväga en 945 ftt. Men 744 tic är nästan min drömbil haha.

dwadw
15 oktober 2022 · 292 Inlägg

Lucif3r skrev:
Alla 7/900-serie upp t om 1993(tagen i bruk senast 31/12/92) kan du enkelt byta motorn i till t ex en FK/FT och bara regga om den.

Så alltså även en vanlig 744 från -88 med b230f? Tror motorbyte blir för mycket för mig. Har inge ställe att utföra något sådant jobb.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang