Bakre högtalarna spelar väldigt konstigt, Audi a4 b7

pz03
28 december 2022 · 12 Inlägg

Hej, jag har nu börjat kolla på problemet att jag inte får något ljud ur bakre dörrarna. Bilen har en eftermonterad stereo och när jag började kolla på fadern så stog den i mitten alltså på 0 men när jag valde att flytta ljudet mer bakåt så börjar dom spela, men problemet är ju att ljudet fram blir väldigt dåligt istället. Någon som kan veta vad jag bör kolla på?

Gäller en Audi a4 b7

MammDiin
28 december 2022 · 2 019 Inlägg

Är väl lågnivån från stereon till bilens förstärkare som driver bakhögtalarna som är låg och därför spelar bakhögtalarna med så svag volym.

pz03
29 december 2022 · 12 Inlägg

MammDiin skrev:
Är väl lågnivån från stereon till bilens förstärkare som driver bakhögtalarna som är låg och därför spelar bakhögtalarna med så svag volym.

Helt grön på ljud så vet du hur jag kan fixa så det spelar riktigt för nu är det helt horribelt

MammDiin
29 december 2022 · 2 019 Inlägg

pz03 skrev:

MammDiin skrev:
Är väl lågnivån från stereon till bilens förstärkare som driver bakhögtalarna som är låg och därför spelar bakhögtalarna med så svag volym.

Helt grön på ljud så vet du hur jag kan fixa så det spelar riktigt för nu är det helt horribelt

En lösning vore väl att ta signalen direkt från högtalarutgången på stereon till bilens slutsteg. Men hur bra det är för bilens slutsteg är en annan femma. Eventuellt via någon ställbar hög/lågnivå adapter kanske skulle fungera.
Någon annan kanske är mera insatt i detta.

Går ju även att koppla bort bilens förstärkare och köra bakhögtalarna direkt till stereon.

Annars är ju enklaste lösningen att ställa fadern så du köra allt ljud i framhögtalarna.

Vet inte om det finns olika lösningar eller positioner på bilens förstärkare men kolla i bagageluckan till höger bakom luckan så borde du se förstärkaren och en liten sub.

pz03
29 december 2022 · 12 Inlägg

MammDiin skrev:

pz03 skrev:

MammDiin skrev:
Är väl lågnivån från stereon till bilens förstärkare som driver bakhögtalarna som är låg och därför spelar bakhögtalarna med så svag volym.

Helt grön på ljud så vet du hur jag kan fixa så det spelar riktigt för nu är det helt horribelt

En lösning vore väl att ta signalen direkt från högtalarutgången på stereon till bilens slutsteg. Men hur bra det är för bilens slutsteg är en annan femma. Eventuellt via någon ställbar hög/lågnivå adapter kanske skulle fungera.
Någon annan kanske är mera insatt i detta.

Går ju även att koppla bort bilens förstärkare och köra bakhögtalarna direkt till stereon.

Annars är ju enklaste lösningen att ställa fadern så du köra allt ljud i framhögtalarna.

Vet inte om det finns olika lösningar eller positioner på bilens förstärkare men kolla i bagageluckan till höger bakom luckan så borde du se förstärkaren och en liten sub.

Tack jag ska kolla på det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang