Besikta med underglow 🤔

Andersson6996
11 januari 2023 · 6 Inlägg

Hejsan ja tänkte bara fråga om det är någon som vet om det går att besikta med underglow ja tänker att de inte borde vara några problem eftersom att dom inte kan ha något bevis på att jag kommer använda den efter vägarna aja tacksam för svar och om de är någon som provat hur gick det ?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 januari 2023 · 13 749 Inlägg

tveksamt..   om det nu inte innebär en elfara eller att det är väldigt dumnt monterat..   dra säkringen till det så det inte lyser så har jag svårt att tänka mig att det är ett problem.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 januari 2023 · 14 076 Inlägg

Andersson6996 skrev:
Hejsan ja tänkte bara fråga om det är någon som vet om det går att besikta med underglow ja tänker att de inte borde vara några problem eftersom att dom inte kan ha något bevis på att jag kommer använda den efter vägarna aja tacksam för svar och om de är någon som provat hur gick det ?

Vad sjutton är underglow?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
12 januari 2023 · 7 294 Inlägg

Vettemannen skrev:

Andersson6996 skrev:
Hejsan ja tänkte bara fråga om det är någon som vet om det går att besikta med underglow ja tänker att de inte borde vara några problem eftersom att dom inte kan ha något bevis på att jag kommer använda den efter vägarna aja tacksam för svar och om de är någon som provat hur gick det ?

Vad sjutton är underglow?

/Benny

belysning UNDER bilen, ala fast q furiuos wink

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Xebers76
12 januari 2023 · 2 278 Inlägg

Det har ju hunnit bli retro och sakta börjat bli populärt igen. Otroligt vad tiden går lol

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 januari 2023 · 14 076 Inlägg

granadadr skrev:

Vettemannen skrev:

Andersson6996 skrev:
Hejsan ja tänkte bara fråga om det är någon som vet om det går att besikta med underglow ja tänker att de inte borde vara några problem eftersom att dom inte kan ha något bevis på att jag kommer använda den efter vägarna aja tacksam för svar och om de är någon som provat hur gick det ?

Vad sjutton är underglow?

/Benny

belysning UNDER bilen, ala fast q furiuos wink

Okay, då fattar jag vad som menas.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
therealpinto
13 januari 2023 · 39 Inlägg

Använda eller inte har formellt sett ingen betydelse eftersom det finns en text i Transportstyrelsens föreskrifter som säger:

"9 § Fordon får inte ha strålkastare eller lyktor av annat slag än de som
finns angivna i dessa eller andra av Transportstyrelsen utfärdade
föreskrifter."

Så om inte belysningen finns i föreskrifterna, får den inte finnas monterad. Så om inte din "underglow" är klassad som arbetsbelysning :-) så har både besiktningsorgan och polis all rätt att anmärka på den. Om de gör det, är en annan sak...

(arbetsbelysning ska för övrigt lysa vitt, så om du tänker hävda att det är en sådan gäller det att den har rätt "färg")

Gustaf

Ford Capri "Turbo Pinto" (1974)
Ford Sierra 2.9 GL "Ture" (1990)
trubbelturbo
13 januari 2023 · 1 462 Inlägg

Du kan ju hävda att du använder bilen i ditt arbete med att underhålla och reparera smörjgropar, därav är det att betrakta som arbetsbelysning!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang