Sportratt på Volvo 940 med AIR-BAG i originalratt?

Dubs I got Dubs!
11 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Johan_W skrev:
Vad menar ni för motstånd för airbagen, för att airbag lampan inte ska lysa eller? big_smile

crazy75 skrev:
Du behöver ett motstånd, så att bilen fortfarande tror att den har airbagen kvar. Kommer inte ihåg vilket ohmtal den ska ligga på men det borde dom veta på TPC.

Vad gälllande demontering av ratten (airbagen) så koppla bort batteriet typ en halvtimma innan du ens funderar på att börja pilla med ratten, sen är det bara att skruva loss airbagen.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
JohanRendal
11 juni 2010 · 50 Inlägg

vad händer annars då?

JRe
Volvo v70II 2.5T "White Pearl" (2011)
kolvas
11 juni 2010 · 4 001 Inlägg

Johan_W skrev:
vad händer annars då?

du får en felkod, så egentligen så händer ingenting.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
smokerubber 940LTT
12 juni 2010 · 76 Inlägg

fattar inte hur fan man kan byta ratt till en så kallad"sportratt" antar du blir nöjd om du råkar köra av vägen och sitter med nyllet i din"sportratt" IDIOTISKT!

nja, sportratt i all ära på en äkta sportbil avsedd för bana, annars kan det ju bli lite fjantigt;)

bilar me choke....lider på vintern!
BMW E39 523 "W.H.P" (2000)
Volvo 944 turbo "Ltt 2.3" (1998)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
15 juni 2010 · 991 Inlägg

smokerubber skrev:
fattar inte hur fan man kan byta ratt till en så kallad"sportratt" antar du blir nöjd om du råkar köra av vägen och sitter med nyllet i din"sportratt" IDIOTISKT!

nja, sportratt i all ära på en äkta sportbil avsedd för bana, annars kan det ju bli lite fjantigt;)

Så kan man ju inte säga ..   för alla bilar har ju inte airbag .   sen så är det ju inte alla som köper en bil för att den har airbag och anses mycket säkrare för det .    dom som köper bilen för att den har just airbag tror jag inte byter ut den ratten mot en såkallad sportratt

sen så anser jag att dom flesta orginal rattarna är riktigt äckligt fula .

sen så ska man väl hålla sig på vägen och inte utanför

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Inken
31 januari 2023 · 523 Inlägg

Jag  besikta bilen  idag & då sa han att jag ska ha airbag i ratten  har en 92 a & de har aldrig  sitte nån där  &  samma person har besikta den flera år på raken å först nu  börjar  gnälla om det  har kollat med dom tidigare ägarna om dom tage bort nån airbag  men de har aldrig finnes på den här  jag kan ju inte ätta dit nått som inte fanns när bilen va ny , vet inte hur jag ska göra  ska prata med volvo å höra hur jag ska gå till väga  (nån som vet nått ,,)

Fiat 126 "gotlandsfiaten" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang