Growe
Fri fart för ett fritt folk!
21 mars
· 12 804 Inlägg
Jesper328 skrev:
11,7v anses ju vara kasst, bra laddspänning?
Vill du inte radera koder med bilen igång så skulle jag hänga på ett par startkablar ifrån annan bil, radera koder, och sen starta och provköra.
Dålig batterispänning ger ju som sagt ofta lite skumma felkoder, och med 11,7v i vilospänning så kan vi ju fundera på vart vi hamnar under motorstart. 
Att andra funktioner slås ut av en felkod är inget speciellt att oroa sig över i det här läget.
T.ex så hade jag en Golf en gång där jag fick felkod på VVT.
Denna slog ut farthållare, frontradar, osv. 
Så en kvalificerad gissning är att problemen beror på spänningen.
Tvekar på att komponenten skulle behöva läras in igen, men det är väl nästa steg innan man börjar felsöka ”på riktigt”.
säkert under 10v och då vill ju inte alla styrenheter vara med.. 
skulle vara intresant och se hur långt ner den går men endå drar startmotorn.. en del bilar är ju sjukt känsliga för låg spänning och startmotorn låter som en kulspruta 
Senast redigerat av Growe (21 mars )
Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..