Problem med tankning

jonbeng
6 juni 2023 · 2 Inlägg

Efter ett byte av bränsleslang på en Volvo V70 -04, så har det blivit svårare att tanka normalt. Man får pumpa sakta och stanna upp ibland, vad kan detta bero på. Har inte varit något problem innan.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2023 · 14 039 Inlägg

jonbeng skrev:
Efter ett byte av bränsleslang på en Volvo V70 -04, så har det blivit svårare att tanka normalt. Man får pumpa sakta och stanna upp ibland, vad kan detta bero på. Har inte varit något problem innan.

Vilken bränsleslang menar du? Den som går från tanken till motorn eller nån annan slang?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
uhlin
7 juni 2023 · 2 834 Inlägg

Vettemannen skrev:

jonbeng skrev:
Efter ett byte av bränsleslang på en Volvo V70 -04, så har det blivit svårare att tanka normalt. Man får pumpa sakta och stanna upp ibland, vad kan detta bero på. Har inte varit något problem innan.

Vilken bränsleslang menar du? Den som går från tanken till motorn eller nån annan slang?

/Benny

Antar det är den lilla slangstumpen som är mellan tanken och påfyllningsröret. Mycket vanligt fel på V70 att de läcker när man fyller bränsle.

Isåfall låter det ju som avluftningen av tanken är tät.

Mossan1
7 juni 2023 · 2 792 Inlägg

uhlin skrev:
Isåfall låter det ju som avluftningen av tanken är tät.

En sån slang kan ha fått en kink.
Ganska säker på att man måste släppa ner tanken lite på dom där för att byta påfyllningsslangstumpen.

uhlin
7 juni 2023 · 2 834 Inlägg

Mossan1 skrev:

uhlin skrev:
Isåfall låter det ju som avluftningen av tanken är tät.

En sån slang kan ha fått en kink.
Ganska säker på att man måste släppa ner tanken lite på dom där för att byta påfyllningsslangstumpen.

Nåt slags veck på slangen blir det inte. Det man måste släppa ner lite är bakvagnsbryggan, eller måste måste man inte men det lite lättare.

Har bytt några såna och det är lite bök, men vet man hur man ska gå tillväga så går det relativt smidigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang