Beror på hur händig du är. Jag själv hade samma problem en gång tidigare, ett glödstift hade gått av. Det är inte kul, jag lyckades tillslut få ut det med relativt enkla medel; smörjmedel, hylsa, förlängd borr, magnet på blompinne, hammare, lång torx, momentnyckel
- spreja rejält runt stiftet med smörjmedel, tex rostlösare eller så, låt stå över natten
- nästa dag, sug upp resterande smörjmedel med trasa
- slå på en hylsa på stiftets övre del, vrid tills det snäpper till, metallstiftet i glödstiftet går då av, lyft bort det, då ska då få med ett längre stift och sedan se ett hål i det som sitter kvar i blocket
- borra upp hålet så du kommer att kunna slå i den långa torxen. Jag valde att borra så jag kunde banka ner en T45 för jag ville inte riskera att den skulle gå av
- fånga upp metallspånen med magnet eller blåst rent med tryckluft
- nu var väldigt noggrann och slå ner torxen i hålet så den greppar ordentligt
- försök nu att sakta vrida loss, öka trycket successivt, inte våldsamt
- när den släpper kommer du höra ett knirkande ljud, man tror det gått fel men det är när stål går mot aluminium. Förhoppnningsvis släpper det nu och du får ut stiftet. Jubla!!
- skruva i det nya stiftet med momentnyckel, max 12 Nm
- nästa stift...
Finns även massa videos på nätet om detta där dom använder olika specialverktyg men detta funkade för mig
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=339718