4913
Sök

2.0tsi motor

383 Inlägg
28 juli 2024
Trådstartare
#1
Sitter och tittar på Cupra Ateca 2.0tsi med 300hk. Men är det samma berömda TSI motor som VAG har haft problem med?

6 256 Inlägg
28 juli 2024
#2
Årsmodell är relevant information. De slutade med kamkedjan efter ett tag. Oljedrickandet håller väll dock på fortfarande

383 Inlägg
28 juli 2024
Trådstartare
#3
Utmarks-Loke skrev:
Årsmodell är relevant information. De slutade med kamkedjan efter ett tag. Oljedrickandet håller väll dock på fortfarande

2018--->>

6 256 Inlägg
28 juli 2024
#4
Då är det inte samma som den gamla problemmotorn med samma nomenklatur som satt i audi och Passat cirka tio år tidigare

4 248 Inlägg
28 juli 2024
#5
problemen uppstår med lågviskositetsolja och förlängt oljebytesintervall

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

5 918 Inlägg
28 juli 2024
#6
2,0TSI är en EA888 med kamkedja.
En förbättrad version av den gamla 1,8TSI som funnits sen ca 2010.

Dom har inte problem med hög oljeförbrukning vad jag märkt av iaf.

Den jag antar du menar med berömda TSI gissar jag du syftar på 1,4TSI med turbo och kompressor som går att hitta ca årsmodell 2006-2014 (beror på bilmodell), denna motor är grunden till allt hat på VWs bensinmotorer.


6 256 Inlägg
28 juli 2024
#7
Även 2,0TFSI hade mycket av samma problem som 1,4TSI. Men det är alltså en tidigare motor än den som aktuell nu

383 Inlägg
28 juli 2024
Trådstartare
#8
Jo, jag syftar på Tsi och Tfsi som hade problem


Sök