2524
Sök

Sänka VW Caddy. 4-Motion

1 Inlägg
5 december 2024
Trådstartare
Tja
Jag söker erfarenheter och kunskap från någon som sänkt sin fyrhjulsdrivna Caddy.

Det finns kit som passar 4-Motion. Coils fram och nya fästen och stötar bak för att lägga bakaxeln ovanpå bladfjädrar istället för under.

MEN?. Hur mycket går det att sänka bakvagnen utan att diffen slår i golvet, eller axeln slår i påfyllnadsröret till soppatanken, eller avgasröret.

Att gissa är enkelt? Man ser ju avståndet innan man sänkt?. Men hur mycket fjädrar bakvagnen? Fjädrar den något mindre med sänkkitet som har kortare sportstötar? etc etc etc

Jag har sniffat runt på engelska och tyska forum utan att bli klokare. Den enda jag läst som faktiskt sänkt sin 4-motion bad om hjälp eftersom det hördes ett ?Wierd banging noice? när det fjädrade. Tips gavs om att bussningar kunde blivit dåliga ifall bultar till fjädrar/dämpare dragits åt när hjulen hängde i luften, alternativt att diffen/axeln slår i. Sedan tystnade den tråden?

Har inte kunnat hitta någonstans lite ?bra att veta? från någon som faktiskt sänkt sin Caddy 4-motion.

Please, please? Har du sänkt din, berätta. Does & Dont?s information.

Tackar ödmjukt för kloka svar från någon som vet och inte gissar. (Det finns redan tusen gissningar från folk som inte vet)

Sök