Volvon är nog bra.
Vill man åka billigt så kan man ju göra som Grove föreslår. Det är helt klart det billigaste.
Jag pendlade 12 mil/dag med min C3 1.6 HDi från 2008. Det var billigt men för jävligt.
Höll på att hamna i en ordentlig krock på motorvägen, efter det tänkte jag att jag har fanemej råd att köra nåt bättre än en skokartong och gick ifrån 10K pendlingsbil till 400K pendlingsbil....
Efter att ha testat bägge alternativ anser jag att eftersom man sitter såpass många timmar i bilen så är det värt att spendera lite så man har något trevligt att åka i.
Hjälpmedel som autopilot är förbannat gött att ha när man sitter i köer. För mig tar det bort mycket av stressen och ilskan man känner när man hamnar i kö.
Jag tror inte du gör en dålig affär om du köper en Volvo, men tänk på detta.
Dieseln idag är nog det billigste den kommer bli.
EU och regeringen har redan aviserat utsläppsrätter på bränsle och det kommer bara bli dyrare.
Dieslarna är väldigt högt värderade idag, och beg marknaden på elbilar är iskall.
Skall man köpa bil idag och ha den 5 år eller längre så hade jag dubblat din budget och köpt en beg elbil istället.
Då får du fler av hjälpmedlen som är trevliga att ha i kökörning och du sänker bränslekostnaden.
Elbil är inte för alla, men skall man pendla mycket så börjar dom bli svårslagna tycker jag.