2756
Sök

Köpa en lös förarstol till ett projekt.

Forummoderator
18 276 Inlägg
Igår 19:14
Trådstartare
Bakgrund:
Köpte en "Racingsimulatorstol med tv-fäste". Visst fungerar allt bra och det är kul att köra GT7 med prylarna. En riktigt go känsla! Stolen är mindre bra. Inställningar för rygg och fram/bak finns men man får lite träsmak efter några timmar. Ont i röven på ren svenska. Detta har redan kostat mycket pengar så kan lika gärna plöja ner några tusenlappar till i setupen. Stolen sitter med 4st M8 i ramen så...

Man kanske kan köpa en riktig bilstol från skroten? En elstol hade ju varit kul så klart men då behövs en som bara vill ha 12V och knapparna i stolen. Tänkte en från en gammal S80 eller nåt? Går det? Annars kanske bara en manuell från en gammal 740? Man satt ju bra i dessa vill jag minnas? Ge mig tips! Stol med el: Ja tack, knappar i stol ett måste. Oavsett elstol eller vanlig så kommer ytterligare en fråga:

Vilken sitter man bäst i? Gamla stolar med tygklädsel ska det vara. Kom med förslag! Max 3k på skroten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-8c4b27ab62bc5c670791618e481ca672.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 022 Inlägg
Igår 20:19
Jag skulle nog ha satsat på en sportstol ur en e46/e39.
Med sport så menas det alltså de smått skålade stolarna med justerbart lårstöd.
Det är det enda kravet jag har när jag köper BMW.

5 806 Inlägg
Igår 21:31
Håller med, E46 M-sport stol rekommenderas!
https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160471/160471-20b508a788aecba7f19c240cd4dca7b9.jpg

Hade du bott närmare hade du fått köpa en som jag har ståendes smile

1 521 Inlägg
Igår 21:33
Jag har gått i samma tankar, att köpa en riktig bilstol och bygga en simulator-rigg. Gärna en med sätesvärme, det hade varit trevligt. smile

Om du inte fegar ur så köper du en med inbyggda airbags som du kopplar till force feedback på ratten. Så när sladdar ur och blir stående efter Eau Rouge så får du den fulla upplevelsen när dammet yr och öronen tjuter efter att Jesper328 bränner in i sidan på dig under eran planerade iRacing-uppgörelse.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

3 022 Inlägg
Igår 21:48
trubbelturbo skrev:
Jag har gått i samma tankar, att köpa en riktig bilstol och bygga en simulator-rigg. Gärna en med sätesvärme, det hade varit trevligt. smile

Om du inte fegar ur så köper du en med inbyggda airbags som du kopplar till force feedback på ratten. Så när sladdar ur och blir stående efter Eau Rouge så får du den fulla upplevelsen när dammet yr och öronen tjuter efter att Jesper328 bränner in i sidan på dig under eran planerade iRacing-uppgörelse.

Bara fegisar som släpper gasen igenom Eau Rogue och Radillion. lol
Senast redigerat av Jesper328 (Igår 21:48)

Forummoderator
18 276 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
Har nu suttit och piskat en Kangoo 1.4 -01 runt Bands Hatch en timma. Helt förstörd i kroppen (röven). Jag får besöka den lokala bilskroten någon dag och se vad de har.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 276 Inlägg
för 12 timmar sedan
Trådstartare
trubbelturbo skrev:

Bra utgångsmaterial där växelspaksfäste ingår:
https://www.elgiganten.se/product/gamin … art/792393
TV-hållare får köpas till:
https://www.elgiganten.se/product/dator … art/792392
TV-hållaren klarar storlekar mellan 32" - 50" och jag köpte en 40". Lagom för mig. Den har även inbyggd wifi och chromecast så kan titta på TV på den med. Hållaren levererades med skruvar i storlekar M4-M6 för montering av TV med VESA. Mycket bra!

6 432 Inlägg
för 11 timmar sedan
Hej!
Har en  läderstol i beigt /vit läder (passagerar stol) som suttit i en Audi 100,en Rekaro sport stol med inställbart svankstöd och utdragbart lårstöd. Hör av dig om du är intresserad.

Sök