3132
Sök

Slut huvudbromscylinder volvo 940??

5 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Tjenare, har då en volvo 940 -95 där kopplingspedalen inte har något tryck alls. Har bytt slavcylinder för den gamla läckte bromsvätska. Min fråga är då om det är luft i systemet eller om huvudbromscylindern osv är slut då det ändå forsar bromsvätska ur luftningsnipplen när jag öppnar den. Ny till detta så tacksam för svar och hjälp ?
Senast redigerat av panaatus (för 3 timmar sedan)

5 826 Inlägg
för 3 timmar sedan
Huvudbromscylindern påverkar inte kopplingen, däremot huvudkopplingscylindern wink

Har varit med om att dom varit svårluftade dessa när sakerna är gamla och slitna, enklaste sättet är att koppla en slang mellan närmsta bromsokets luftnippel och kopplingsslavcylinderns luftnippel.
Ta bort locket på bromsvätskebehållaren och öppna sen båda luftnipplarna och manövrera bromspedalen långsamt.
Med denna metod trycker du bromsvätska bakvägen upp i kopplingshydrauliken och luften trycks då ut uppåt.

Olja i bromsarna har jag nästan bara stött på i traktorer.
Visst Volvo-bilar brukar kallas för traktor men alla jag någonsin pillat på har då haft bromsvätska wink

5 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
simlar skrev:
Huvudbromscylindern påverkar inte kopplingen, däremot huvudkopplingscylindern wink

Har varit med om att dom varit svårluftade dessa när sakerna är gamla och slitna, enklaste sättet är att koppla en slang mellan närmsta bromsokets luftnippel och kopplingsslavcylinderns luftnippel.
Ta bort locket på bromsvätskebehållaren och öppna sen båda luftnipplarna och manövrera bromspedalen långsamt.
Med denna metod trycker du bromsvätska bakvägen upp i kopplingshydrauliken och luften trycks då ut uppåt.

Olja i bromsarna har jag nästan bara stött på i traktorer.
Visst Volvo-bilar brukar kallas för traktor men alla jag någonsin pillat på har då haft bromsvätska wink

Hahah förbannat, jag menade ju såklart bromsvätska ?

Okej men tack som fan för svaret får prova det här imorgon!, lät som ett någorlunda enklare sätt att göra det på i jämförelse med dom andra metoderna jag läst och sett

Sök