Min bil vibrerar milt vid inbromsning kring 70+ km/h, den vibrerar även när man inte bromsar vid farter över 100km/h och det märks brutalt mycket om man ligger runt 130-150km/h både vid broms och utan broms. Det luriga är att vibrationerna känns mer vissa dagar jämfört med andra oberoende på hur jag kör bilen. Problemet startade 1-2 månader efter jag bytte skivor runt om på bilen, bytte även bromsbeläggen och smörjde upp allt ordentligt(Har även varit på och gjort rent, smörjt upp 3 gånger efter). Bromsarna har också skrikit till och från vid lätt bromsning, Vet ej om det är relaterat till problemet men tänker att jag tillägger det. Skivor och beläggen är från Brembo. Sommardäck balanserades förra sommaren.
Jag har lämnat in bilen på felsökning där verkstad påstod att skiva höger bak var slagen pga att den skrapa lite vid ett tillfälle när man snurra, men det berodde på handbromsen som jag kom fram till genom att demontera handbroms. De påstod även att vänster hjullager började bli dåligt vilket det inte finns någon grund för även att han sa det lät som det. Lyssnade men hörde inget udda. Iallafall jag reklamerade skivorna bak och fick nya, satt dit dom och det var ingen skillnad. Nu tänker jag ifall det kan vara fram istället? Kan ett bromsok kärva kanske? Jag smörjde däremot upp dom också så har ingen aning vad det kan bero på. Nån bussning? Men det borde väl inte bete sig på detta sätt då. Hör inga klonk eller något sånt utan det är enbart vibrationer, och skrik vid låg fart.
Min sista utväg är att lämna in bilen på felsökning hos en auktoriserad bmw försäljare men dom vill ha 2500kr för en felsökning och är så trött på att lägga pengar på detta så jag söker nu hjälp hos er.