Designade 16v och 8v spjällhus, dock så är 8v bara flänsdelen eftersom jag inte hade ett behov av mer än bultmönstret och öppningen i mitten, hålet. 16v huset är inte 100% 1:1 i alla mått, men bult mönstret är så nära perfekt passform som man kan komma, baserat på de delar jag har liggnas i alla fall.
TPS adapter till 8v huset, med en tps som jag har till mitt eftermarknads sprut konvertering, med denna adapter måste man dock korta ner spjällets axel, med så mycket som behövs för just din tps modell. Jag behövde ta bort 12mm i längd, samt gå ifrån ett D-formad ände till en I formad ände.
Designade 16v och 8v spjällhus, dock så är 8v bara flänsdelen eftersom jag inte hade ett behov av mer än bultmönstret och öppningen i mitten, hålet. 16v huset är inte 100% 1:1 i alla mått, men bult mönstret är så nära perfekt passform som man kan komma, baserat på de delar jag har liggnas i alla fall.
TPS adapter till 8v huset, med en tps som jag har till mitt eftermarknads sprut konvertering, med denna adapter måste man dock korta ner spjällets axel, med så mycket som behövs för just din tps modell. Jag behövde ta bort 12mm i längd, samt gå ifrån ett D-formad ände till en I formad ände.
Den är lite ful, i att man måste för tillfället ta bort den för att skruva åt 1 av de 3 muttrarna som håller fast spjällhuset. Ska kolla in på det mer framöver o fixa till det.
Har valt att gå med hex mutter i M6 storlek, eller om det är M5. Minns ej. Men hex muttrarna skruvas fast som de vanliga ventilkåps muttrarna, sen åker plattan på o sist tändspolen.
Den är gjord för 032 905 106B tändspolen som sitter på t;ex Volkswagen Golf bilar med VR6 motorn, om jag inte minns helt fel. Årsmodell kommer jag ej ihåg nu. Golf bilar mellan 08-12 tror jag det var.