2628
Sök

Halvljus

2 Inlägg
Igår 17:40
Trådstartare
Shoo.
Så vid byte av halvljus och kontakt (få den smält) på min opel corsa 2010 har blinkers ballat ur. När elen är på fungerar dom men med motorn på lyser dom konstant å blinkar inte. Har gått igenom och rengjort,  bytt lampor (ej led) kollat säkring osv, inget hjälper. Vad har hänt? Har ni någon idé?

Forummoderator
26 499 Inlägg
för 19 timmar sedan
Linka97 skrev:
Shoo.
Så vid byte av halvljus och kontakt (få den smält) på min opel corsa 2010 har blinkers ballat ur. När elen är på fungerar dom men med motorn på lyser dom konstant å blinkar inte. Har gått igenom och rengjort,  bytt lampor (ej led) kollat säkring osv, inget hjälper. Vad har hänt? Har ni någon idé?

Vad menar du med "få den smält"?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

55 Inlägg
för 19 timmar sedan
Är det kontakten till huvudstrålkastaren eller till körriktningsvisaren du bytt ut?

53 Inlägg
för 18 timmar sedan
Jordfel? Något som smält ihop? Vet du varför kontakten smälte?

7 726 Inlägg
för 9 timmar sedan
Linka97 skrev:
Shoo.

Du får redigera ditt inlägg och bättre beskriva ditt problem och vad du har gjort samt vad som har hänt efter dina insatser.

2 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Okej, då skriver vi om texten så det framgår att smält kontakt är återkommande, och att du inte vet varför. Det kan locka fram mer konkreta svar:

---

Shoo! ??
Har en Opel Corsa 2010. Bytte halvljus + kontakt (den gamla hade smält ? vilket hänt flera gånger, vet inte varför).

Efter bytet strular blinkersen:

Med tändningen på funkar dom.

Med motorn igång lyser dom konstant, blinkar inte.

Har bytt lampor (ej LED), rengjort kontakter och kollat säkringar ? inget hjälper.

Nån som vet vad det kan bero på?

Sök