2817
Sök

Köpråd

Administratör
2 984 Inlägg
för 7 timmar sedan
#61
Mja taxi o dom det va 2005-2010 typ sen va det kamkedjor som massa andra bilar ox har problem med både bmw och merceders turbos likaså bara för att man inte gillar en kedja bilar betyder inte det att dom är sämre än andra. Jag då som jobbar med just vag ser absolut en massa fel på våra bilar men andelen självförvållande fel är ingen liten del heller. Och andra märken har sina problem med... Kolla på tuben på en brittisk firma som lägger upp när dom lagar bilar "car" nånting rätt intressant !

En kopp av den svarta såsen...

133 Inlägg
för 2 timmar sedan
#62
Goffen skrev:
Mja taxi o dom det va 2005-2010 typ sen va det kamkedjor som massa andra bilar ox har problem med både bmw och merceders turbos likaså bara för att man inte gillar en kedja bilar betyder inte det att dom är sämre än andra. Jag då som jobbar med just vag ser absolut en massa fel på våra bilar men andelen självförvållande fel är ingen liten del heller. Och andra märken har sina problem med... Kolla på tuben på en brittisk firma som lägger upp när dom lagar bilar "car" nånting rätt intressant !

Jo, eftersom brukande utav en VAG som en personbil brukas är förmodligen de flesta felen enligt VAG handhavandefel, ägaren har kört sin bil.
"Andra märken..." whatsboutismen är på sedvanliga manér kraftfull hos VAG-ivrarna.
Jag har arbetat på en Toyota-anläggning, det är mestadels oljebyten, smörja bakre ok samt någon W5W i registreringsskyltsbelysningen samt positionsljus fram.
Dessa bilar körs också av brukarna, men går inte sönder lika frekvent som VAGs produkter.
Det finns bilhandlare som inte ens byter in vissa utav VAGs produkter pga höga garantikostnader efter att bilen blivit såld.
Problemen kvarstår än i dag, men nu är det även id.bilarna som strular.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

3 128 Inlägg
för 1 timme sedan
#63
Har kört GLC problemfritt i 13.000 mil.
Drog släp iaf 4.000 av de milen och den är en trevlig dragbil.
Har inget direkt negativt att säga förutom att infotainment känns lite gammaldags.


Administratör
2 984 Inlägg
för 42 minuter sedan
#64
The-GOAT skrev:
Goffen skrev:
Mja taxi o dom det va 2005-2010 typ sen va det kamkedjor som massa andra bilar ox har problem med både bmw och merceders turbos likaså bara för att man inte gillar en kedja bilar betyder inte det att dom är sämre än andra. Jag då som jobbar med just vag ser absolut en massa fel på våra bilar men andelen självförvållande fel är ingen liten del heller. Och andra märken har sina problem med... Kolla på tuben på en brittisk firma som lägger upp när dom lagar bilar "car" nånting rätt intressant !

Jo, eftersom brukande utav en VAG som en personbil brukas är förmodligen de flesta felen enligt VAG handhavandefel, ägaren har kört sin bil.
"Andra märken..." whatsboutismen är på sedvanliga manér kraftfull hos VAG-ivrarna.
Jag har arbetat på en Toyota-anläggning, det är mestadels oljebyten, smörja bakre ok samt någon W5W i registreringsskyltsbelysningen samt positionsljus fram.
Dessa bilar körs också av brukarna, men går inte sönder lika frekvent som VAGs produkter.
Det finns bilhandlare som inte ens byter in vissa utav VAGs produkter pga höga garantikostnader efter att bilen blivit såld.
Problemen kvarstår än i dag, men nu är det även id.bilarna som strular.

Jo men med din logik så finns det ju historiska fel på toyota med som tex bromsar och bilar som gasar själv. Men ja toyota kan nog vara bättre än många vag bilar absolut. Är dom felfria? Nej det är massa bilar som har div fel, och som sagt jag har kört en massa vag bilar i min dag men aldrig fått stop...

En kopp av den svarta såsen...


Sök