3444
Sök

Är det rimligt med 3100:- för en ny nyckel? Peugeot/J-Bil.

640 Inlägg
Igår 14:25
Trådstartare
Den ena av mina nycklar till min Peugeot har förkommit. J-Bil vill ha över 3100:- för att tillverka en ny nyckel. Är det rimligt? Finns det mindre dyra lösningar?

Forummoderator
26 548 Inlägg
Igår 14:30
Pratar vi om ett simpelt nyckelämne eller en nyckel med chip?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

640 Inlägg
Igår 14:46
Trådstartare
Mack skrev:
Pratar vi om ett simpelt nyckelämne eller en nyckel med chip?

"Dosa" - fjärrkontroll till larmet och utfällbar nyckel.

Fri fart för ett fritt folk!
14 890 Inlägg
Igår 14:55
finns andra som kan göra nycklar oxå   i örebro har jag en kompis som hålls med nycklar.  vet inte om han klarar just din bil men som sagt det brukar finnas en mängd som gör nycklar.. men det kräver ju en orginal nyckel i regel eller åtminstånde ett helt nyckelblad.

Kör fort så hinner inget hända...

640 Inlägg
Igår 15:00
Trådstartare
Growe skrev:
finns andra som kan göra nycklar oxå   i örebro har jag en kompis som hålls med nycklar.  vet inte om han klarar just din bil men som sagt det brukar finnas en mängd som gör nycklar.. men det kräver ju en orginal nyckel i regel eller åtminstånde ett helt nyckelblad.

Jag har kvar den ena nyckeln. Hur får jag tag på din kompis? Jag finns iofs i Stockholm men beroende på pris kan ju en tur till Örebro vara motiverad. Alternativt om du har några tips om motsvarande i Stockholm? Tack!

257 Inlägg
Igår 15:04
Ja, det är fullt rimligt.

Det finns både dyrare och betydligt billigare lösningar till andra bilmärken.

Till min bil kostar det 360kr för 2st nyckelkort.
Dessa kodar jag efter hemleverans enkelt in på egen hand.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Fri fart för ett fritt folk!
14 890 Inlägg
Igår 19:08
ganska säker att det finns någon nyckelnasare som kan lösa en nyckel till dig.  jag googlade och fick ungeär en miljard träffar så googla så hittar du.

Kör fort så hinner inget hända...

6 254 Inlägg
för 11 timmar sedan
billiga piratnycklar brukar dock ofta hålla lägre kvalitet men det kanske inte spelar någon roll om man inte tänkt behålla bilen länge

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
för 8 timmar sedan
Det kostar tyvärr så mycket, försäkringsbolaget tar ofta en del.

640 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
SportPilot skrev:

Vad har försäkringsbolaget med saken att göra? Menar du att ny nyckel kan gå på försäkringen?

640 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
ganska säker att det finns någon nyckelnasare som kan lösa en nyckel till dig.  jag googlade och fick ungeär en miljard träffar så googla så hittar du.

Kan du upplysa en okunnig vad man ska googla på? Tack.

3 846 Inlägg
för 8 timmar sedan
3000kr för en nyckel var i sammanhanget inte dyrt.
I synnerhet inte för en fjärrnyckel av stilettmodell.
Dubbla och mer förekommer.

Jag tappar alltid andan när man ser folk kasta bilnyckel mellan varandra, eller än värre, från ett lägenhetsfönster till nån på gatan.
Man vet inte hur mycket dom kostar och hur känsliga dom är.
Folk är mer försiktiga med billigare mobiltelefoner....
Senast redigerat av Mossan1 (för 8 timmar sedan)

922 Inlägg
för 2 timmar sedan
Nu vet jag inte hur fransoserna gör, men de kunder som kommer till oss på Hyundai med nyckeldosor/fjärrdosor köpta på nätet och vill ha dom inkodade till bilen går bet. Hyundai går inte att koda med nåt annat än originaldosa.
Som referens kostar en fjärrdosa till en till exempel 2015 Hyundai i30 ca 2700 kr, så priset du fick är inte särskilt dyrt i jämförelse.
Sen att det är sjukt dyrt för en "nyckel" kan jag hålla med om, men det är tyvärr så det ser ut.

Que Sera, Sera

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
för 2 timmar sedan

d-b skrev:
SportPilot skrev:

Vad har försäkringsbolaget med saken att göra? Menar du att ny nyckel kan gå på försäkringen?

Ja, det går på försäkringen

257 Inlägg
för 1 timme sedan
MrHyde skrev:
Nu vet jag inte hur fransoserna gör, men de kunder som kommer till oss på Hyundai med nyckeldosor/fjärrdosor köpta på nätet och vill ha dom inkodade till bilen går bet. Hyundai går inte att koda med nåt annat än originaldosa.
Som referens kostar en fjärrdosa till en till exempel 2015 Hyundai i30 ca 2700 kr, så priset du fick är inte särskilt dyrt i jämförelse.
Sen att det är sjukt dyrt för en "nyckel" kan jag hålla med om, men det är tyvärr så det ser ut.

Jag kan skriva under på det.
En Cee'd jag ägde beställde jag en nyckelklump på nätet och det fungerade inte att koda in.
Problemet löstes på annat vis, jag sålde bilen, men inte av den anledningen givetvis.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök