Har du draganordning på bilen så har du även eluttag/"eldosa".
"Dosan" har 7 uttag(på äldre dosor).
"31", som är belägen ungefär klockan 4, är jordkabeln.
"54G", som är belägen ungefär klockan 2, är uttaget för direkt 12 v ström från batteriet - används bl a för att underhållsladda batteriet i en husvagn.
Genom "54G" kan du "bakladda" din bils batteri.
Tag en släpvagnspropp och anslut elledningar från "31" resp "54G" och förläng dom lämpligt och förse dom med batteriklämmor.
Var noga med polariteten och anslut batteriklämmorna till en annan bils batteri.
Eftersom vilospänningen i ett 12v batteri är max 12,7 v så behöver du köra "strömdonatorns" bilmotor på något drygt tomgångsvarvtal, så att spänningen uppnår cirka 14,5 v.
Att ladda med enbart donatorns batteri, utan att motorn = generatorn laddar, kommer at ta mycket lång tid. Jag kan inte precisera tiden, men det tar många timmar.
Med gående donatormotor räcker det kanske med runt ½-timma för att batteriet erhållit så pass hög spänning att centrallåset går att låsa upp.
Lycka till och hoppas att mitt förslag hjälper dig.