Skulle vilja höra av någon mer erfaren om man borde köpa ett bsr steg 1 chip nu när det är black week, jag har själv ingen erfarenhet av trimning av bil men skulle vilja veta om det var värt det, priset är ca 2200kr för +40hk och +78nm, så ifrån 150hk till 190hk, 224nm till 302nm. Tips uppskattas! Mvh Simon.
skulle iof personligen använda någon som fysiskt håller i bilen..
har ju hjälpt polarn ganska mycket som har en optimeringsfirma. och varje optimering så bör man kolla skicket på bilen för att försäkra sig att bilen är i bra skick.. och just 1.8t har sina standard fel som gör att jag skulle föredra att någon tittar igenom bilen vid optimeringen..
Tändstift ska ALLTID bytas på en 1.8t för var så säker antingen är spolar eller stift dåliga och det visar sig direkt när man får lite mer laddtryck standard problem nummer 2 på en 1.8t är spridartätningar.. vi har byt mängder av dom. även avlastingsventilen brukar kunna vara dålig ganska ofta.. sånt som oftast inte märks men påverkar effekten väldigt mycket. derför tycker jag någon som går igenom bilen lite snabbt innan optimeringen som gjort många bilar som har koll.. för risken är att man blir besviken och inte får vad man förväntar sig. utan att det egentligen är optimeringens fel. Men man kommer anta det som ägare fast det igentligen är små problem men blir ett stort. men självklart ska man optimera det blir grym skillnad
Skulle vilja höra av någon mer erfaren om man borde köpa ett bsr steg 1 chip nu när det är black week, jag har själv ingen erfarenhet av trimning av bil men skulle vilja veta om det var värt det, priset är ca 2200kr för +40hk och +78nm, så ifrån 150hk till 190hk, 224nm till 302nm. Tips uppskattas! Mvh Simon.
Du kommer få en ny bil som är mycket trevligare att köra. 2200:- är ju dessutom småpengar när det gäller bil
Skulle vilja höra av någon mer erfaren om man borde köpa ett bsr steg 1 chip nu när det är black week, jag har själv ingen erfarenhet av trimning av bil men skulle vilja veta om det var värt det, priset är ca 2200kr för +40hk och +78nm, så ifrån 150hk till 190hk, 224nm till 302nm. Tips uppskattas! Mvh Simon.
Du kommer få en ny bil som är mycket trevligare att köra. 2200:- är ju dessutom småpengar när det gäller bil
synd bara att turbon på dom där är lite för liten redan från fabrik.. bästa hade ju varit om man haft audi tt 220hk turbo istället.. det är då vi börjar snacka om roligare motorer.. kompisen hade en 1.8t i sin golf mk2 med eftermarknads sprut den föll pladask på lite varv. väldigt peppig i låg fart men just på 1.8t så är det absolut vanligaste att dom faktist går sämre med bara en optimering utan att gå över bilen ordenkligt dom brukar nästan alltid börja misstända när man höjer laddtrycket stift och spolar som är dåliga är mer standard än någon annan bil jag hållt på med det slår liksom ALDRIG fel att dom börjar misstända inga svåra problem att fixa utan det är 100% underhållsproblem som orsakar att den börjar misstända när man får på lite laddtryck
Tack för alla svar! Jag ska absolut få ner bilen på verkstaden först så dom kan kolla skick och sådant. Bilen har stått still i 3 år så det är viktigt! Men det verkar som det blir ett köp iaf. Mer tips om enklare tuning och sådant uppskattas!
Tack för alla svar! Jag ska absolut få ner bilen på verkstaden först så dom kan kolla skick och sådant. Bilen har stått still i 3 år så det är viktigt! Men det verkar som det blir ett köp iaf. Mer tips om enklare tuning och sådant uppskattas!
större turbo från audi tt är det första jag skulle göra före något annat för det gör så otroligt stor skillnad.. ett tips kolla på Jimmy oaks videosar på youtube han byggde nyss en 1.8t och monterade i en bmw .. fick skapligt med effekt ur den. med bara kolvar och stakar och en större turbo och eftermarknads sprut.