6167
Sök

Är det värt att köpa steg 1 på en golf gti mk4?

9 Inlägg
för 18 timmar sedan
Trådstartare
Skulle vilja höra av någon mer erfaren om man borde köpa ett bsr steg 1 chip nu när det är black week, jag har själv ingen erfarenhet av trimning av bil men skulle vilja veta om det var värt det, priset är ca 2200kr för +40hk och +78nm, så ifrån 150hk till 190hk, 224nm till 302nm. Tips uppskattas! Mvh Simon.

* Voff voff *
11 082 Inlägg
för 16 timmar sedan
Om du borde och om det är värt det kan du bara själv svara på. smile

Vill du ha mer fart och är beredd att betala för det är det värt det, om du tycker bilen går bra idag är det inte värt det.

2200 kr är ju inte dyrt för steg 1 så om du är sugen så varför inte prova. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 413 Inlägg
för 15 timmar sedan
Det kommer att bli skillnad som dag o natt på bilen. Sedan om det är värt det eller ej är nog upp till dig.

Den kommer inte dra mindre bränsle som vissa firmor påstår men bilen kommer absolut att bli trevligare att köra,

Fri fart för ett fritt folk!
14 909 Inlägg
för 12 timmar sedan
skulle iof personligen använda någon som fysiskt håller i bilen.. 

har ju hjälpt polarn ganska mycket som har en optimeringsfirma.  och varje optimering så bör man kolla skicket på bilen för att försäkra sig att bilen är i bra skick..  och just 1.8t har sina standard fel som gör att jag skulle föredra att någon tittar igenom bilen vid optimeringen..

Tändstift ska ALLTID bytas på en 1.8t   för var så säker antingen är spolar eller stift dåliga och det visar sig direkt när man får lite mer laddtryck   standard problem nummer 2 på en 1.8t är spridartätningar..   vi har byt mängder av dom.
även avlastingsventilen brukar kunna vara dålig ganska ofta..  sånt som oftast inte märks men påverkar effekten väldigt mycket.     derför tycker jag någon som går igenom bilen lite snabbt innan optimeringen som gjort många bilar som har koll..   för risken är att man blir besviken och inte får vad man förväntar sig.  utan att det egentligen är optimeringens fel. Men man kommer anta det som ägare   fast det igentligen är små problem men blir ett stort.  men självklart ska man optimera det blir grym skillnad

Kör fort så hinner inget hända...

1 079 Inlägg
för 3 timmar sedan
Zimon911 skrev:
Skulle vilja höra av någon mer erfaren om man borde köpa ett bsr steg 1 chip nu när det är black week, jag har själv ingen erfarenhet av trimning av bil men skulle vilja veta om det var värt det, priset är ca 2200kr för +40hk och +78nm, så ifrån 150hk till 190hk, 224nm till 302nm. Tips uppskattas! Mvh Simon.

Du kommer få en ny bil som är mycket trevligare att köra. 2200:- är ju dessutom småpengar när det gäller bil smile

VAG har världens bästa bilar.

14 909 Inlägg
för 3 timmar sedan
candyweiss skrev:
Zimon911 skrev:

Du kommer få en ny bil som är mycket trevligare att köra. 2200:- är ju dessutom småpengar när det gäller bil smile

synd bara att turbon på dom där är lite för liten redan från fabrik..   bästa hade ju varit om man haft audi tt 220hk turbo istället..  det är då vi börjar snacka om roligare motorer..     kompisen hade en 1.8t i sin golf mk2   med eftermarknads sprut den föll pladask på lite varv.  väldigt peppig i låg fart
men just på 1.8t så är det absolut vanligaste att dom faktist går sämre med bara en optimering  utan att gå över bilen ordenkligt dom brukar nästan alltid börja misstända när man höjer laddtrycket   stift och spolar som är dåliga är mer standard än någon annan bil jag hållt på med det slår liksom ALDRIG fel att dom börjar misstända
inga svåra problem att fixa  utan det är 100% underhållsproblem som orsakar att den börjar misstända när man får på lite laddtryck smile

9 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Tack för alla svar! Jag ska absolut få ner bilen på verkstaden först så dom kan kolla skick och sådant. Bilen har stått still i 3 år så det är viktigt! Men det verkar som det blir ett köp iaf. Mer tips om enklare tuning och sådant uppskattas! smile

14 909 Inlägg
för 2 timmar sedan
Zimon911 skrev:
Tack för alla svar! Jag ska absolut få ner bilen på verkstaden först så dom kan kolla skick och sådant. Bilen har stått still i 3 år så det är viktigt! Men det verkar som det blir ett köp iaf. Mer tips om enklare tuning och sådant uppskattas! smile

större turbo från audi tt är det första jag skulle göra före något annat smile
för det gör så otroligt stor skillnad..     ett tips  kolla på Jimmy oaks videosar på youtube han byggde nyss en 1.8t och monterade i en bmw .. fick skapligt med effekt ur den. med bara kolvar och stakar och en större turbo och eftermarknads sprut.

282 Inlägg
för 1 timme sedan
Jag hade låtit bli.
Varför?
Det är tillräckligt med problem kring den motorn redan i originalutförandet, varför öppna Pandoras box likssssm.
Senast redigerat av The-GOAT (för 1 timme sedan)

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

14 909 Inlägg
för 1 timme sedan
The-GOAT skrev:
Jag hade låtit bli.
Varför?
Det är tillräckligt med problem kring den motorn redan i originalutförandet, varför öppna Pandoras box likssssm.

ähh  det är bra motorer om dom sköts rätt.      bara att folk inte förstår vad dom hålls med som är problemet.. 

har man koll på oljetrycket pajar dom inte.    det är longlife som är boven inte motorn

Sök