3281
Sök

Motor tappar kraft

3 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Citroën berlingo multispace HDi 2015.
Går ok när man startar och kör efter ett par mil tappar motorn kraft,med lite gas går det att hålla bilen runt 70km på plan väg. stannar jag stänger av motorn en stund så går den ok igen ett par mil. Verkstäder har gett upp. Bytt glödstift nyttpartikelfilter ny AD blue, service på motor och bytt kamrem. Står att det är motorfel reparera bilen.
Ad blue byttes i mars. partikelfiter i juni. service och byte glödstift gjordes efter problemet att motorn tappar kraft. Verkstan tar bort alla felkoder men varningslampan triangeln lyser

3 Inlägg
för 5 timmar sedan
Trådstartare
wallson skrev:
Citroën berlingo multispace HDi 2015.
Går ok när man startar och kör efter ett par mil tappar motorn kraft,med lite gas går det att hålla bilen runt 70km på plan väg. stannar jag stänger av motorn en stund så går den ok igen ett par mil. Verkstäder har gett upp. Bytt glödstift nyttpartikelfilter ny AD blue, service på motor och bytt kamrem. Står att det är motorfel reparera bilen.
Ad blue byttes i mars. partikelfiter i juni. service och byte glödstift gjordes efter problemet att motorn tappar kraft. Verkstan tar bort alla felkoder men varningslampan triangeln lyser

Startmotor bytt också nyligen

3 913 Inlägg
för 5 timmar sedan
Glödstiften jobbar bara innan start och skulle inte påverka en redan startad motor.
Samma med startmotorn.

Ad Blue tillsätts EFTER motorn, men fel däri skulle kunna begränsa motorn av miljöskäl, men då med tydlig felkod på att så är fallet.

Felbeskrivningen för tankarna till turbotryckreglering, eller kanske något med EGR.
Men utan felkoder kan man bara spekulera.
Lyser en varningslampa finns felkod.
Senast redigerat av Mossan1 (för 5 timmar sedan)

3 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Varningstriangeln med utropstecknet
lyser men inga diagnos felkoder kommer upp när väl tagit bort alla koder men triangeln lyser fortfarande.
Citroën vill byta datorn dvs cpu.

Fri fart för ett fritt folk!
14 958 Inlägg
för 56 minuter sedan
vad är det för felkoder innan dom tas bort?

och då inte bara ecun utan alla moduler.

bränsletillförsel är en sak som kan strula   att den helt enkelt suger upp skräpet i tanken derför går den normalt en stund sen börjar den gå dåligt stänger man av den skiten åker av filtret i tanken och den går en stund..

bromsgivare    finns ju oftast 2 idagens bilar   om den tappar den signalen så kan den dels  göra så bilen inte går att gasa med i huvudtaget men även att den går ner i limp mode. 

bara några av sakerna jag tänker på direkt när jag läser detta..  om det skulle vara ecu  skulle det fungera att kyla ner ecu och då ska bilen gå normalt en stund     typ kylspray på den för att försöka komma fram till om det är en kall lödning eller någon komponent som ballar ur när den blir varm.

Kör fort så hinner inget hända...

Sök