Jösses! Det var ett tag sedan jag uppdaterade denna tråden! Detta pga lite olika anledningar varav den främsta är att jag väntar på delar?
Men lite skruvande har det ändå blivit!
Sänkte ner bilen på marken för att städa i ordning kaoset som blev efter jag glömt tömma växellådan på olja, och när jag ändå hade bilen på backen passade jag på att rengöra motorutrymmet samt ta bort lite små detaljer jag ändå inte har planer på att sätta tillbaka.

Städningen blev ändå en success måste jag säga! Blev riktigt nöjd med resultatet och under all olja och smuts fanns det ganska gott om färg kvar! Mindre att bättra än vad jag räknade med!
Däremot när jag skulle höja upp bilen igen så upptäckte jag en ganska tragisk grej..
både vänster och höger ramben hade blivit drabbade av den typiska nb+nbfl rosten där vatten har tagit sig emellan plåtarna och ristat sönder både höger och vänster ramben. Har tagit lite bilder som jag bifogar nedanför som tidigare:)
Men jaja, det var bara att börja kapa och hoppas på att hitta lite frisk plåt, vilket jag också gjorde. Dessutom innan plåten ?viker över? längst uppe vilket känns väldigt tacksamt då arbetet blir bra mycket lättare!
Under tiden jag kapar så blev jag informerad om att ett företag (Luca Car Mods) i Nederländerna säljer kompletta ersättningsplåtar ( i en vanlig typ 1.5mm plåt så man slipper framtida rost problem).
En sån ersättnings plåt fick det givetvis bli, så jag plockade av övre bärarmarna och nu väntar jag på att de ska komma fram (beställde den 18e och förväntas vara framme den 24e så betydligt snabbare än motorn och resten från England, haha).
Under tiden har jag mest småpillat lite, följt kablar och försökt göra mitt jobb lite enklare när allting väl är här så jag snabbast möjliga kan få nya motorn på plats! Det enda meckandet jag egentligen gjort är att jag lagat ett pyttelitet rost hål (typ en finger nagel) i höger bak hjulhus, plockat bort radio+ antenn sen skruvat litegrann med pappas bil för att bota rastlöshet hehe.
Det var nog allt för denna uppdateringen, återkommer nog med lite mer uppdateringar under mellan dagarna!