4826
Sök

Bagageluckan skoda

6 Inlägg
Igår 13:59
Trådstartare
Hej, har en Skoda superb -16. Jag har en bagagelucka som inte vill öppna sig när det blir runt 5- och uppåt. Den fryser inte, utan knappen reagerar bara inte, men när man spammare knappen typ mellan 10 till 150ggr så kan den eventuellt öppna sig. Det känns som det ska vara något fel med knappen, men märkligt att det bara blir när det börjat bli kallt. Kan det bara vara att batteriet blir sämre vid kallt väder? På sommarn är det inga problem att öppna förutom när det är regnigt och fuktigt så upplever jag att det vill jävlas igen. Vad tror ni? Ska testa och sätta batteriet på laddning idag och utesluta om det kan bara vara det. Mvh

3 926 Inlägg
för 23 timmar sedan
Förmodligen fukt innanför knappens gummimembran som gör att microkontakten i den inte funkar rätt i minusgrader.

6 Inlägg
för 23 timmar sedan
Trådstartare
Mossan1 skrev:
Förmodligen fukt innanför knappens gummimembran som gör att microkontakten i den inte funkar rätt i minusgrader.

Går det att pilla bort gummimembranet där och värma med värmepistol utifrån?

6 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
jaka54 skrev:
Spruta in lite elektronik spray!

Frågan vart man ska spraya isf, för själva knappen är väl en sluten enhet

564 Inlägg
för 1 timme sedan
Hallå!
Hade liknade problem men Mondeo när det börja närma sig nollan och neråt så levde C-låset sitt eget liv.
Var mikro brytarna i låskista på förardörren som var slitna metall krymper ju när det blir kallt när det var typ 2-3 grader inga problem. Fick trycka på upp låsning flera gånger och hålla i handtaget för att öppna bilen.
När sedan klivit och åkt iväg kunde den plötsligt låsa bilen utan man gjort något.
Bytte till en ny låskista och allt löste sig, men en sak som fortfarande hänger kvar även om jag inte har bilen kvar lämnar aldrig nyckeln i bilen typ när man ska gå ut och tanka eller lämnar dörren öppen.
Kanske kolla efter annat handtag, vet ej hur det på Skoda men uppgradera mitt handtag på V50in till facelift var två skruvar och ett kontaktstycke.
Mvh///Micke.E

Sök