9488
Sök

Mopedbil går bara 41 kmh

1 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Tja! Min Ligier js60 2021 kommer bara upp i 41 kmh. Vill gärna få upp den till 45 iallafall utan trim helst.

Svara endast om ni har förslag.

3 960 Inlägg
för 4 timmar sedan
Vad mäts hastigheten med?

Bilens egna? Digital isf
Eller en GPS?

Fri fart för ett fritt folk!
15 045 Inlägg
för 3 timmar sedan
Jesper328 skrev:
Större hjul.

nog svårt att få till det är ju extremt udda hjul på dessa så vete fan om du kan hitta några som är lagom stora utan att vara mega stora.   

sen beror det så klart på storleken idag man kan ju ha tur..

tex finns ju 165/35-17 och 185/35-17  även lite 15" från Nankang som är extremt små och i ganska täta storlekar.. men känns svårt smile

Kör fort så hinner inget hända...

3 230 Inlägg
för 2 timmar sedan
Growe skrev:
Jesper328 skrev:
Större hjul.

nog svårt att få till det är ju extremt udda hjul på dessa så vete fan om du kan hitta några som är lagom stora utan att vara mega stora.   

sen beror det så klart på storleken idag man kan ju ha tur..

tex finns ju 165/35-17 och 185/35-17  även lite 15" från Nankang som är extremt små och i ganska täta storlekar.. men känns svårt smile

Ja, eventuellt så kan det vara så.
Brukar väl vara 13 tum, och t.ex Ligier kör 4x100 vill jag minnas.
Man kan alltid köra typ 17-tums Fiatfälgar med samma mönster och valsa plastskärmarna. lol
Senast redigerat av Jesper328 (för 2 timmar sedan)

5 944 Inlägg
för 1 timme sedan
Har mopedbilen plötsligt blivit långsammare eller har den alltid bara gått 41km/h i din ägo?
Vad mäter du hastigheten med?

Jag skulle rekommendera att kontakta en Ligier-återförsäljare/verkstad och förklara problemet så kan dom förmodligen åtgärda det åt dig.

Mopedbilen har några år och förmodligen mil på nacken.
Kan ju vara så enkelt att variatorremmen är sliten, dvs blivit för smal, så variatorerna inte växlar ut.
Eller variatorerna kanske behöver servas?
Eller någon broms kanske ligger på lite lätt?
Eller så lastas mopedbilen för tungt så motorn helt enkelt inte orkar varva tillräckligt för att nå 45km/h?
m.m, finns många anledningar till att en mopedbil inte går i lagstadgad max-hastighet.

Sök