Har fortsatt med rostlagning i motorrummet, och det går sakta men säkert framåt. Nästa steg är att plocka av framskärmarna då det slarvades med passform och rostskydd när de byttes i slutet på 80-talet. Lika bra att göra det ordentligt när man ändå håller på.
För några inlägg sedan nämnde jag att jag tyckte tröskeln på vänstersidan såg konstig ut. Jag borrade loss den och noterade såklart att man fuskat med lagningen på 80-talet och satt in en u-balk istället för den korrekta mellanpanelen. U-balken var dessutom kapad där bottensvällren var som svagast med en svetsfog.
Fick beställt nya mellanpaneler till både vänster och höger sidan. Känns riktigt bra att göra det rätt och ordentligt samtidig som man kan måla ordentligt med expoxi för att skydda plåten i framtiden.
Nu är mellanpanelen inte svetsad ännu då det återstår en hel del extraarbete innan det kan göras. Som lite kuriosa så läste jag i P1800 klubbtidningen att just mellanpanelen är extra stark för att den skulle förstärka för en eventuell cabriolet (som aldrig blev av). Om det är sant låter jag vara osagt, men mellanpanelen är bra mycket starkare än u-balken.