5710
Sök

När köpa nya sommardäck?

350 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Gjorde ett inköp av vinterdäck som sjungit på sista versen några år för länge utan att jag tänkt på det. På besiktningen i höstas sa man också att mina sommardäck börjar bli blanka så det är väl dags att skaffa nya sådana också.

Nu är det ju vinterväglag minst en månad till, och däcken ska ju vara på till april. Finns ju flera företag i området som hjälper till att byta däck på fälgarna, vilket jag fick med vinterdäcken. Själva däcken (utan fälg) köper jag in själv, men tänker dels åldersmässigt på gummit, och dels prismässigt om det sticker iväg när det närmar sig vår. Plats finns att förvara, både fälgar och däck.

3 973 Inlägg
för 1 timme sedan
Men då skulle du ju ha köpt dom i höstas.
Kollat runt lite om dom hade rätt typ av däck kvar och kanske fått en bra deal.

Sommardäck åldras inte lika illa som vinterdäck.

Köp nu för att slippa rushen sen.
Senast redigerat av Mossan1 (för 1 timme sedan)

* Voff voff *
11 169 Inlägg
för 1 timme sedan
Det är 7-8 veckor kvar till det är dags för sommardäck (om du inte bor långt norrut, men det framgår inte).

Det lilla dina nyinköpta däck skulle åldras innan du monterar dom är extremt försumbart.

Så köp när du hittar något bra, det blir sannolikt inte varken billigare eller enklare under dessa veckor.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

3 484 Inlägg
för 25 minuter sedan
Brådhis skrev:
Det är 7-8 veckor kvar till det är dags för sommardäck (om du inte bor långt norrut, men det framgår inte).

Det lilla dina nyinköpta däck skulle åldras innan du monterar dom är extremt försumbart.

Så köp när du hittar något bra, det blir sannolikt inte varken billigare eller enklare under dessa veckor.

Är det inte mer eller mindre 4 veckor ? längtar till sommar sulor..

Sök