6384
Sök

Vilken var/är din bästa bil?

3 239 Inlägg
för 1 timme sedan
Oreggad skrev:
Jesper328 skrev:
Vet än sålänge bara att vi inte får byta separata moduler i dem, utan det blir kompletta batterier.

Utöver det så är dom rätt så funky.
Skall bli spännande när de börjar ramla in på verkstan.

Mycket nyfiken fråga, men vart landar dessa defekta enheter, deponi? Bildemo?

Då det de allra flesta gångerna är garantijobb så går dom till tillverkaren.
Utanför garantin så vet jag faktist inte vart de tar vägen.
Jag är inte behörig för att göra ingrepp i batteripack, utan jag dömer bara ut dem (om man inte måste in och t.ex mäta upp en CMU, BMA, osv).

The-GOAT skrev:
Jesper328 skrev:
Hybrid_ skrev:
Jesper328 skrev:
Hybrid_ skrev:
Nu har ju debatten glidit över på annat med fokus på skärmar/knappar men när jag tänker över saken så har ju faktiskt min nuvarande dieselmersa inte svikit mig en enda gång på 6000 mil! Den gör sitt jobb i tysthet och utan anmärkningar. Det är ju bra! Nästa vecka blir det 100 mil till och jag förväntar mig att dessa passerar klanderfritt som vanligt. Den är bra. På tal om knappar/skärmar så rosta på! Se bild.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-4c58504fab9926d261ef4158e46cea69.jpg

Merca? wink wink

Hur gillar du touchknapparna på ratten?
Dessa kom på Sprinter 907 strax innan jag slutade på Merca, men jag minns att  de vid den tiden var överkänsliga.
Behövde nästan bara titta på knappen för att det skulle börja fladdra genom menyerna, och aldrig dit man ville. lol

Jag vet Jesper. En Kangoo i dragqueenkostym. Touchknapparna är skräp. Annars fungerar den bra. Klimatanläggning vilket tydligen är ovanligt. Webasto dieselvärmare med fjärr. Komfortstolar. Alltid 25 grader i bilen kl. 0610 när jag drar iväg på jobb. Extraljus på 42000 lumen. Om ett år kommer chefen säga till mig att byta bil då den passerat 10000 mil och leasing går ut. Den dagen - den sorgen. Gillar min Citan.

Resten av gänget på jobbet kör PHEV eller elbilar.

Det är faktist riktigt bra kärror det där, och de ligger till grund för mitt beslut att köpa en Megane med K9K.
Inte många gånger man sett en trasig Citan, och fick man väl in en så var det ofta lågtryckspumpen som havererat.
Dock så var detta den tidigare generationen.

Hybrid_ skrev:
Jesper328 skrev:
Hybrid_ skrev:
Nu har ju debatten glidit över på annat med fokus på skärmar/knappar men när jag tänker över saken så har ju faktiskt min nuvarande dieselmersa inte svikit mig en enda gång på 6000 mil! Den gör sitt jobb i tysthet och utan anmärkningar. Det är ju bra! Nästa vecka blir det 100 mil till och jag förväntar mig att dessa passerar klanderfritt som vanligt. Den är bra. På tal om knappar/skärmar så rosta på! Se bild.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-4c58504fab9926d261ef4158e46cea69.jpg

Merca? wink wink

Hur gillar du touchknapparna på ratten?
Dessa kom på Sprinter 907 strax innan jag slutade på Merca, men jag minns att  de vid den tiden var överkänsliga.
Behövde nästan bara titta på knappen för att det skulle börja fladdra genom menyerna, och aldrig dit man ville. lol

Jag vet Jesper. En Kangoo i dragqueenkostym. Touchknapparna är skräp. Annars fungerar den bra. Klimatanläggning vilket tydligen är ovanligt. Webasto dieselvärmare med fjärr. Komfortstolar. Alltid 25 grader i bilen kl. 0610 när jag drar iväg på jobb. Extraljus på 42000 lumen. Om ett år kommer chefen säga till mig att byta bil då den passerat 10000 mil och leasing går ut. Den dagen - den sorgen. Gillar min Citan.

Resten av gänget på jobbet kör PHEV eller elbilar.

The-GOAT skrev:

Jag gillade min Kangoo 1.9d  -01, bruksig trött snickarlåda som jag körde 55mil med på en dag och kom fram mer utvilad än med en S70 eller 9?AERO.
PV5 Cargo blir kanske din nästa arbetshäst, dom verkar ha mycket bra omdömen.

Ett problem jag sett på våra PV5 demo är att smältvatten rinner rakt ner i laddluckan för att sedan frysa.
Är fortfarande 0 sålda på min ort, så det återstår att se hur de ter sig.
Vet än sålänge bara att vi inte får byta separata moduler i dem, utan det blir kompletta batterier.

Utöver det så är dom rätt så funky.
Skall bli spännande när de börjar ramla in på verkstan.

Har ni behövt byta några batterpaket redan?
Det vore ju jäkligt illa om så vore.
KIA/Hyundais elbilar brukar vara pålitliga och lättägda om än ganska träiga fordon.

Just PV5 har det som sagt inte sålts några av ännu, så det återstår att se.
Samtliga BEV-modeller har sin beskärda del med problem, däremot så verkar EV3an vara väldigt stabil.
Nu är den ju förhållandevis ny, men jag har ännu inte sett en sådan med några större problem, utan det har snarare bara varit skitgrejer.

Googla EV6 ICCU så skall du få se på grejer.
Rekordet för mig har varit en som rullat 79 mil.

Sök