3526
Sök

Hur funkar allt med regg osv med en import bil?

4 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
hej hej, jag har tänkt importera en volvo 760 org diesel från tyskland , italien eller spanien mest troligt. Jag har tänkt regga den till svensk bil och sedan när den är svensk göra den till a traktor. undrar mest hur jag ska gå till väga med allt. Har absolut ingen aning om de är något speciellt när man ska göra a traktor av import bil eller så. Det ända jag vet är att jag ska regga bilen svensk innan jag gör något annat. Men vet inte heller hur man reggar om. Tacksam för all hjälp!

behöver ingen som skriver att de är dumt att göra till a traktor bla bla bla.

7 564 Inlägg
för 2 timmar sedan
spontant lät det som både dyrt och komplicerat,
jag toa in en Ford från Norge,  alla papper med norska papper gjordes i tullen, och tull å moms betalades,  sedan får man göra en sk ursprungskontroll, man skickar in papper från ursprungsland,  när det var klart så reggades den, och besiktades, fick regnr på plats, inte regplåtar dock wink allt kostar pengar och tid

4 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
svårare att hitta opillade gamla bilar i norge känns de som dock?

7 564 Inlägg
för 2 timmar sedan
nisse0916 skrev:

njae smile beror lite på vad man ska ha smile

4 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
granadadr skrev:
nisse0916 skrev:

njae smile beror lite på vad man ska ha smile

vill ha en helst opillad 760/960 turbo diesel billigare än de kostar i sverige

Fri fart för ett fritt folk!
15 065 Inlägg
för 1 timme sedan
granadadr skrev:
spontant lät det som både dyrt och komplicerat,
jag toa in en Ford från Norge,  alla papper med norska papper gjordes i tullen, och tull å moms betalades,  sedan får man göra en sk ursprungskontroll, man skickar in papper från ursprungsland,  när det var klart så reggades den, och besiktades, fick regnr på plats, inte regplåtar dock wink allt kostar pengar och tid

väldigt väldigt välidgt stor skillnad att ta in en bil från ett icke eu land och det blir dessutom väldigt dyrt  här är det ju reggningen som kostar.  frågan är om man inte direkt kan regga den som a-traktor.. sen förstår jag inte varför man ska förstöra en lite ovanligare bil och bygga den till en äklig a-traktor man åker med max 3år innan man får körkort..  då kan man ju ta vilken jävla skrothög som helst och regga som a-traktor någon liten 3cyl polo eller något så det blir bra ekonomi oxå

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
för 26 minuter sedan
Trådstartare
att de är dyrt är inga problem jag har råd, måste bara veta hur jag ska gå till väga. Sen om man reggar en bil till epa och har kvar alla papper sedan den va bil så kan jag ju bara göra om till vanlig bil igen sen <3

Forummoderator
26 634 Inlägg
för 5 minuter sedan
nisse0916 skrev:
att de är dyrt är inga problem jag har råd, måste bara veta hur jag ska gå till väga. Sen om man reggar en bil till epa och har kvar alla papper sedan den va bil så kan jag ju bara göra om till vanlig bil igen sen <3

Säker på detta?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök