Jag plockade ur tändlåset på min s212 då bilen inte startar när den är varm vilket kan betyda att det är fel på tändlåset. Då är det koppartrådar runt låset och de var tillknycklade. Jag lägger en bild nedan så ni kan få en uppfattning. Kan detta vara felet till att den inte går igång när den är varm eller är det rattlåset? Om det är tändlåset kan jag behålla kretskortet och bara byta själva låset så jag kanske slipper programmera in mina nycklar till det nya?
Är det där "antennen" som läser av koden till immobilizern från nyckeln? Om det är immobilizern, startspärren, som gör att bilen inte vill starta borde det komma upp någon form av varningslampa för det
Är det där "antennen" som läser av koden till immobilizern från nyckeln? Om det är immobilizern, startspärren, som gör att bilen inte vill starta borde det komma upp någon form av varningslampa för det
Det kommer inte upp någon varningslampa. Tror det är en antenn av något slag
vad händer när du vrider på nyckeln då, händer ingenting eller snurrar motorn utan att tända?
Händer ingenting, inget i instrumentpanelen tänds upp. Måste vänta 5-10 minuter tills den går och starta igen igen. Det händer bara när bilen har körts eller stått igång ett tag och man stänger av den.