8220
Sök

UrS4 Avant 2.2t

Audi S4 Avant -92

Maskinmekaniker
6 750 Visningar
Uppdaterades senast idag 11:07
Maskinmekaniker
44 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239543/239543-2af71c3cbd47dc7acc196c9f69aebd42.jpg

Nu har det dykt upp HP2 fjäderben hela vägen från 08-land!
Så nu kan jag äntligen börja skruva på riktigt! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239543/239543-0027c5e64819b8c3fdc1b49131f8bc07.jpg

Bilen har stått och väntat nu sedan jag plockade bort skärmen, men nu går det äntligen att fortsätta.
Har en del plast och dylikt som behöver beställas innan jag har precis allt jag behöver, men jag är på god väg tongue
Man får ta det i etapper då man studerar wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239543/239543-9e4cbf211aac11d88e14a4cb2f9ed3e0.jpg

Bifogar även en bild på inredningen för den som är intresserad av sånt, då jag missat att lägga upp en tidigare big_smile
Senast redigerat av ByeCustoms (för 15 timmar sedan)

Dra på dig bältet, för nu jävlar ska vi åka fort!

413 Inlägg
för 11 timmar sedan
Även om dom bromsoken är bättre än ufo-bromsarna du hade på innan så är konstruktionen på dom riktigt usel tyvärr, glidpinnen i mitten har nån mässings/bronsbussning som med åren blir sliten vilket gör att hela oket glappar och till och med kan ligga och slamra under färd (har haft 3 bilar med samma problem hittills), dessa bussningar finns dessvärre inte att å tag på, audi själva har inga renoveringssatser eller reservdelsnummer för dessa eller.

Vad jag har hittat ska tilläggas.

Maskinmekaniker
44 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Manick skrev:
Även om dom bromsoken är bättre än ufo-bromsarna du hade på innan så är konstruktionen på dom riktigt usel tyvärr, glidpinnen i mitten har nån mässings/bronsbussning som med åren blir sliten vilket gör att hela oket glappar och till och med kan ligga och slamra under färd (har haft 3 bilar med samma problem hittills), dessa bussningar finns dessvärre inte att å tag på, audi själva har inga renoveringssatser eller reservdelsnummer för dessa eller.

Blir nog andra bromsok i framtiden ändå, men iom att jag fick en bra att veta på rostiga fjäderben fram och ville ha HP2 ben för att enkelt kunna byta i framtiden så blir det bra ändå big_smile

Förstått att bromsar överlag är en svag punkt på dessa, då knappt någon kör original wink

413 Inlägg
för 3 timmar sedan
ByeCustoms skrev:
Manick skrev:

Blir nog andra bromsok i framtiden ändå, men iom att jag fick en bra att veta på rostiga fjäderben fram och ville ha HP2 ben för att enkelt kunna byta i framtiden så blir det bra ändå big_smile

Förstått att bromsar överlag är en svag punkt på dessa, då knappt någon kör original wink

Ja dom är garanterat bättre än ufobromsarna du hade innan, men börjar det slamra i framvagnen som att det skulle vara ett krängningshämmarstag som är dåligt eller nåt, så känn på bromsoken innan du letar dig blå efter leder som skramlar är mitt tips smile

Maskinmekaniker
44 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Manick skrev:
ByeCustoms skrev:
Manick skrev:

Ja dom är garanterat bättre än ufobromsarna du hade innan, men börjar det slamra i framvagnen som att det skulle vara ett krängningshämmarstag som är dåligt eller nåt, så känn på bromsoken innan du letar dig blå efter leder som skramlar är mitt tips smile

Ska ha det i åtanke wink

Sök