6014
Sök

Om ni fick ändra lagar kring bilar, vad skulle ni ändra?

692 Inlägg
för 10 timmar sedan
Jag tänker tvärtom att framtiden är hala smart förpackade fordon med gott om lastutrymme och plats för passagerare.
Höga kan dom ändå vara eftersom byggtekniken går framåt gällande design av ljuskällor och krockzoner samt utfasning utav tunga klumpiga förbränningsmotorer, eller iofs även små sorgliga förbränningsmotorer.
En Model Y exempelvis har bättre utrymmen än en S70/V70/V90 men är högre och har lägre luftmotstånd samt är betydligt smartare packad och konstruerad både för brukare såsom teknikern som utför arbeten på fordonet vid behov.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

7 598 Inlägg
för 8 timmar sedan
jag tycker suv är på tok för trånga, och ja jag har kört många, men inget slår en stor  kombi, utom stora vans mm

7 993 Inlägg
för 5 timmar sedan
The-GOAT skrev:
En Model Y exempelvis har bättre utrymmen än en S70/V70/V90 men är högre och har lägre luftmotstånd samt är betydligt smartare packad och konstruerad både för brukare såsom teknikern som utför arbeten på fordonet vid behov.

Inkluderar du bromsrörsbyte?
Är Y smartare konstruerad jämfört med andra Teslamodeller(beträffande bromsrören).

7 993 Inlägg
för 4 timmar sedan
granadadr skrev:
jag tycker suv är på tok för trånga, och ja jag har kört många, men inget slår en stor  kombi, utom stora vans mm

Vilka SUV:ar har du kört som är så trånga?
Suzuki Samurai kan jag hålla med om är trång.
Vad menar du med en stor kombi?
USA-kombin?
Enda medhållet du får, av mig, är att stora vans är större än små bilar - vare sig dom är SUV:ar eller kombibilar.

Anser du att Volvo V90 är en stor bil?
Då kan jag upplysa dig om att Honda CR-V och Toyota RAV4 är halvmetern kortare än V90.
Men dom rymmer ungefär 50% mer i "skuffen"!

Men du, vi kan väl vara vänner för det?

1 239 Inlägg
för 2 timmar sedan
torsen skrev:
granadadr skrev:

Vilka SUV:ar har du kört som är så trånga?
Suzuki Samurai kan jag hålla med om är trång.
Vad menar du med en stor kombi?
USA-kombin?
Enda medhållet du får, av mig, är att stora vans är större än små bilar - vare sig dom är SUV:ar eller kombibilar.

Anser du att Volvo V90 är en stor bil?
Då kan jag upplysa dig om att Honda CR-V och Toyota RAV4 är halvmetern kortare än V90.
Men dom rymmer ungefär 50% mer i "skuffen"!

Men du, vi kan väl vara vänner för det?

Hur menar du med 50%?
V90 - runt 560l i bagaget.
CR-V - runt 520l i bagaget.

Sedan att CR-V/RAV4 har en mer praktisk lastyta säger jag inget om! Något ska man ju vinna på när man kör runt i en så ohemult hög bil wink

692 Inlägg
för 57 minuter sedan
torsen skrev:
The-GOAT skrev:

Inkluderar du bromsrörsbyte?
Är Y smartare konstruerad jämfört med andra Teslamodeller(beträffande bromsrören).

Från 2021 är bromsrören uppdaterade även på Model 3, Model Y har mao redan de uppdaterade varianterna.
Behöver högspänningsbatteriet demonteras tar arbetet ca 6h totalt att genomföra.
Jag anser att det fortfarande är rimligt, främst för att det är ett arbete som enbart utförs en gång på de bilar av Model 3 som är äldre än 2021.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

Sök