Tvätta bilen

eLXr
25 juli 2007 · 80 Inlägg

Tjena tänkte på en sak har köpt en poler maskin nyligen och tänkte dra igång och få lacken skit fin.. men jagvetti fan vad jag ska göra ? ska jag göra rent med avrfettnign osv och sen ta rubbing med maskin och sen nån cleaner eller polish? och sen vaxa med maskin?

eller hur gör ni när ni börjar om från ny kula? big_smile

s40_
25 juli 2007 · 38 Inlägg

TVätta.torka,om lacken är repig så ska du ha lite rubbing med trasa.sen pollish med maskin  (pollishen tar bort små repor i lacken så om du vill så skit i rubbing) sen vax med trasa sen väntar du i 2 tim sen lägger du på en sealer med trasa..klart:P

Muttley
25 juli 2007 ·

Ta en titt på min celica där är bilder från när jag polerat den..
ska berätta hur jag gör på alla bilar jag tar..

vanlig tvätt kan du väl ? rejält med avfettning shampoo och hela de skitet de tråkigaste av allt tycker jag big_smile


sen till själva poleringen, använd en bra lackrengöring (polish) det kör jag med min cyklo om de inte är för stora repor i lacken då får man köra med vanlig enkel.
lägg mycket tid på rengöringen använd lagom mycket polish med.
när du väl har kört igenom hela lacken så den är hur len som helst så kan du lägga på Vaxet, och välj inget billigt vax där heller utan lite dyrare finare vax.
Vaxet kan du polera av med maskin också. Jag kör alltid vaxet för hand. jag låter även vaxet ligga på lacken ett tag innan jag polerar bort det.

när du har gjort de och är väldigt nöjd med det jobbet så märker du att dina svarta lister blivit nerstänkta så du behöver lite medel till dem också wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang