Polera fälgar och sen?

Tobbbe_t
10 augusti 2007 · 12 Inlägg

Jag undrar hur fälgarna blir om man polerar dom helt blanka. Ska dom klarlackas sen isåfall? Finns det risk att dom blir fula?

Olss Camaro The Legend Of Muscle Cars
10 augusti 2007 · 148 Inlägg

nääe bara på me autosol ibland wink vill man slippa d så får man nog kroma dom..

Chevrolet Camaro RS "383 cui" (1992)
mellowd Drop Shop
10 augusti 2007 · 926 Inlägg

polera aluminiumet? ska du polera dem måste du slipa ner/blästra bort all färg. sen polera. Många många många timmars jobb.
sköt om dom som man ska så behöver du inget på.
Aluminium rostar ju inte direkt som andra metaller.

edit: typo

Senast redigerat av mellowd (10 augusti 2007)

Tobbbe_t
10 augusti 2007 · 12 Inlägg

okej men hur ofta behöver man putsa dom då? blir dom "fula" efter en vecka?

Lanjin
10 augusti 2007 · 757 Inlägg

kan säga att det är rätt drygt att polera upp dom med autosol.
on ni kollar på erazer6s 240 så kan ni se att jag polerat på turbon och ventilkåpan.
ser lätt ut men är ett massa putsande o pillande för att komma åt överallt. och då är dom delarna hyffsat plana.

NU är jag inte nån expert men klarlacka när nig en fördel med är det häller fälgarna.
alu är mjukt och kan tänka mig om dom inte är lackade kommer som se skit ut efter ett tag utan en skyddande lack. alu är ju rätt mjukt och repas lätt vilket jag upptäckte så man hade slarvat lite eller kommit åt nått under putsningen

Senast redigerat av Lanjin (10 augusti 2007)

mag
10 augusti 2007 · 259 Inlägg

hallo jag polerade upp 4 ärgade fälgar dom blev kannon . titta på min sida se skillnad .men du skall nog inte klarlacka dom bättre att pollera  om dom när dom blir tråkiga men kör du inte dom i salt så är det nog inga problem håll dom nyvaxade hela tiden . polera på bara risken finns för fingrar utan fingeravtryck.........

Morken
11 augusti 2007 · 53 Inlägg

Olss skrev:
nääe bara på me autosol ibland wink vill man slippa d så får man nog kroma dom..

När man använt autosol ett x antal gånger så försvinner klarlacken på fälgen och det börjar blästra mycket lättare...

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang