Sportluftfilter i en Sierra

MOVIEMENT
19 december 2005 · 592 Inlägg

Jag undrar om någon här vet hur/var man ska lägga dit ett öppet luftfilter på en Ford Sierra DOHC. Jag vill inte ha ett panelfilter som passar i orginalboxen. Det finns 2 boxar brevid varandra, den till höger är luftburken, men den vänstra vet jag inte vad det är.

Hoppas någon här har svar på min fråga.

MVH Thomas

2much.fi
Accessories for your DSLR
Klubbmannen
19 december 2005 ·

Jag skulle gissa på att den andra boxen är en lmm. Så länge all insugsluft går genom den så kan du ha öppet filter vars du vill. Är det ett koniskt du vill ha?

MOVIEMENT
19 december 2005 · 592 Inlägg

joo, det är koniskt jag har funderat på. Diametern mellan första och andra boxen är 77mm, och före den fösta boxen finns ett plaströr vars diameter är 63mm. Båda diametrarna brukar finnas att köpa...

2much.fi
Accessories for your DSLR
fr3drik
19 december 2005 · 342 Inlägg

den där andra boxen kan du slänga.. för den är tom..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Germax
19 december 2005 · 12 086 Inlägg

Precis.. den andra boxen (första från motorn) är nån slags utjämningsbox.. lr vetifan vad den heter! Den gör ingen effektiv nytta iaf.

är lite osäker på DOHC motorn, har ju en själv men har inte läst på så mkt. Vad jag förstår sitter det MAP sensor på bilen. Men samtidigt sitter det ju någon luftmassemätarliknande grej på insugsröret.

Skit samma i ditt fall visserligen! Men koppla på luftfiltret direkt på röret och ta bort båda boxarna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang