Kan Man Va Nöjd? Jag Tror Inte Det!

Muttley
31 augusti 2007 ·

BEATNIK skrev:

tkd_rille skrev:
nu blev detta hela rätt så överdrivet. beatnik han drar alla över en kant ju.
jag gillar rena bilar.
men du MENAR att jag ÄR FATTIG om jag byter ut mina lyktor till klarglas på min v40, de sitter ju inte original på min, och du menar att jag är fattig om jag köper en vinge för att bilen ska få upp baken lite?
Du kanske har gott om pengar men de skiter nog de flesta i, folk gör som de vill med sina bilar faktiskt.

mycket tjafs och skitsnack, men ni säger att ni hatar plast och sådant men original speedster då ? de är väl i princip bara plast? blir ju inget kvar om man smäller dem.

och ska vi jämföra för många så tycker de säkert att dina motorcyklar är skitfula som chooper. för de är i princip samma sak du bygger en sak du gillar och tycker om , varför säga då och snacka skit om andras bilar som de har byggt om?
                                              Din chooper ser ut som om du har köpt alla delar ju och ej tillverkat plåtdelarna själv, lite slipa och skära kan antagligen de flesta och de som kan skruva kan sätta ihop ett paket med, ungefär som de gör med sina bilar.
känns de inte bra att titta på stylade bilar så sluta kolla isådana fall. alla får vistas på gatan även fast de har en massa utbytta saker. vi kan ju inte sortera överstylade bilar från gatan...

Missupfattning nr 1....Säger inget om man byter ut ett par lampor till klarglas,lr om man drar dit några fina diskreta kjolar och en liten läpp fram tex.....det jag menar för alla som inte kan läsa är dom " groteska" kjolarna,groteska fronterna, vingarna som inte har nån som helst funktion, bilar som man tilslut inte ser va det är för bil längre en celica som en gång va en celica men nu ser ut som  inte fan vet jag nått spaceship.....läs istället va jag skriver !!!!!


Och min chopper du snackar om..hehehehe du ser inte mkt du....hitta nån med samma tank, samma skärm,styre, sadel osv, så kan du komma och säga att det är färdigtköpt !!!!! Det enda är ramen, men ja vet att du troligtvis av vad du visat inte kan mkt om just "chopper" bågar...

joooo du säger något om att man byter ut ett par lampor till klarglas, för de finns inte orignal till min modell, de finns på  vissa årsmodell 99 och sedan frammåt men inte just min modell. du skrev själv att DU tycker de ser billigt ut om man bytar lyktorna till andra för man inte har råd med en nyare bil de kan du leta upp själv, du säger emot dig själv där. man blir faktiskt sur när du skriver på de viset tänk efter själv när du skriver.
men "diskreta kjolar är ju billigt det med ju.
den vingen jag tänkte sätta på min bil har heller ingen funktion utan den gör bilen som helhet istället.


ta bättre bilder på din chooper och lägg upp på din sida så man får se den ordentligt då. nej klart jagi nte kan överdrivet mycket om chooper, de är en custombyggd mc stylad, jag föredrar original mc. sport/touring.

Team-Adolfsson Gödseldräng
31 augusti 2007 · 4 529 Inlägg

som vanligt klagar du på stylade bilar
om vi säger så här
du har en s2000 och alla andra har en ferarri eller något värsting och du inte har råd med bättre men ändå vill sticka ut lite i mängden
vad gör du då jo du stylar den och vissa gillar det extrema som jag gör
som på BMWn jag kollar efter orginal älskar jag linjerna men vill ändå ha en extremt stylad bil
varför ? jag tycker det är kul att hålla på med styling och vill vistas på utställningar och det är inte lätt att vinna något med en orginal E36a ska du se
så sluta upp med att klaga på alla som stylar sina egna bilar
sköt dig själv och skit i andra

MeloveGolf Vw trimmare
31 augusti 2007 · 2 995 Inlägg

BEATNIK skrev:
Har man en fet bil från grunden så räcker det bara med ett par fälgar å en grym sänkning.

HAHAHAHA hoppas du inte mena att din lilla enligt mig extremt fula plastraket är fet?
folk stylar även "Feta" bilar finns ALLTID saker man vill lägga till/byta oavsett om man är 18 år eller 75 år...

Folk får styla sina bilar bäst dom vill utan att du beter dig som en 5-åring och tror du är nån kung och att din lilla gula s2000 är snyggast....jag skrattar ibland när jag ser folk försöker styla eller hotta sin 240 och jag förstår det inte riktigt men det är inte mina bekymmer jag låter dom hållas och har inget emot att en 240 med osthyvel åker runt på stan om det är det han vill så varför inte? Finns folk som gör bilar riktigt fina men du har aldrig hört någon säga så sa du men det har jag man hör det på varje utställning faktiskt men du har väll aldrig varit på något sådant....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
D-No Avstängd
31 augusti 2007 · 658 Inlägg

MeloveGolf skrev:

BEATNIK skrev:
Har man en fet bil från grunden så räcker det bara med ett par fälgar å en grym sänkning.

HAHAHAHA hoppas du inte mena att din lilla enligt mig extremt fula plastraket är fet?
folk stylar även "Feta" bilar finns ALLTID saker man vill lägga till/byta oavsett om man är 18 år eller 75 år...

Folk får styla sina bilar bäst dom vill utan att du beter dig som en 5-åring och tror du är nån kung och att din lilla gula s2000 är snyggast....jag skrattar ibland när jag ser folk försöker styla eller hotta sin 240 och jag förstår det inte riktigt men det är inte mina bekymmer jag låter dom hållas och har inget emot att en 240 med osthyvel åker runt på stan om det är det han vill så varför inte? Finns folk som gör bilar riktigt fina men du har aldrig hört någon säga så sa du men det har jag man hör det på varje utställning faktiskt men du har väll aldrig varit på något sådant....

Om DU tycker att min bil är extremt ful hör inte till saken, jag har inte hoppat på någon och sagt att jag tycker deras bil är xtremt ful, skulle jag göra det skulle jag få mkt att skriva kan jag säga så jag håller dom bilarna jag tycker är xtremt fula för mig själv.

Men ta en titt på din gammla harv, och va fan har du gjort med bakljusen ?!? kommer dom från ett tefat lr ?

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
1 september 2007 · 548 Inlägg

Beatnik du kan inte må bra! Kollade precis in din röstningsprocent! Du letar bilar som du kan sätta ettor på eller? Kolla på de som du kanske tycker är fina istället så kanske du mår lite bättre! Väx upp för f*n! Du ser ut att vara gammal nog för att bete dig vuxnare än du gör!

Senast redigerat av MikeAero (1 september 2007)

-Mike-
BMW 320i (2003)
Psychotic Brum säger bilen.
1 september 2007 · 394 Inlägg

MikeAero skrev:
Beatnik du kan inte må bra! Kollade precis in din röstningsprocent! Du letar bilar som du kan sätta ettor på eller? Kolla på de som du kanske tycker är fina istället så kanske du mår lite bättre! Väx upp för f*n! Du ser ut att vara gammal nog för att bete dig vuxnare än du gör!

Jo jag såg detta.. fick min tredje etta rostad på min bil typ 5minuter efter mr know it all svarde på min post i forumet.. Samt att man såg att han varit inne på min sida..
Jag röstade en fyra på hondan btw..  Kan man polis anmäla sånt?

Senast redigerat av Psychotic (1 september 2007)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
D-No Avstängd
1 september 2007 · 658 Inlägg

MikeAero skrev:
Beatnik du kan inte må bra! Kollade precis in din röstningsprocent! Du letar bilar som du kan sätta ettor på eller? Kolla på de som du kanske tycker är fina istället så kanske du mår lite bättre! Väx upp för f*n! Du ser ut att vara gammal nog för att bete dig vuxnare än du gör!

Tro mig ja mår bättre än va du nånsin kommer göra, och du vet personliga påhopp accepteras inte här ?

1or ? Är dom värda 1 or i det här j**** poängsystemet som alla tar så seriöst så får dom 1 or, oftast röstar jag inte oavsett om den är ful lr sådär till utseendet.


kolla på dig själv, hoppas du kommer fram å presenterar dig nån gång, skulle va kul å se va du har för balls, lr om du e sååå himla cool bakom skärmen bara.

BTW feta gaddningar du hade fy fan asså

Senast redigerat av BEATNIK (1 september 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Alecci
1 september 2007 · 2 014 Inlägg

Intressant diskussion, men se gärna till att hålla er till topic och använd vettiga argument som anstår en fönuftig människa, annars kommer tråden rensas/låsas. Att forumet är en plats för diskussion i all ära, men syftet med den här tråden verkar mest vara att provocera fram en reaktion.

Smaken när det gäller bilar och dess förädling efter färdig produktion är lika individuell som någonting annat man kan ha åsikter om, exempelvis kläder, möbler, politik eller badvakternas hiskeligt låga löner.

Till yttermera visso är det så att trender kommer och går inom bilhobbyn. Visst ska man helst bygga efter eget huvud (om det nu är sig själv man bygger bilen för), men om syftet med en bil är att ha den som utställningsbil kan man ibland behöva anpassa sig mer än önskvärt till gällande trender, om man inte är så bold att man startar en själv.

Att bemöta TS' åsikter i dennes första inlägg är ungefär lika lätt som att diskutera avståndet mellan höger och vänster, då det mest består av en samling personliga åsikter som är högst subjektiva och egentligen lämnar väldigt lite utrymme för diskussion.

Jag kan ändock hålla med TS till viss del, trots att jag är en av dessa fantaster av i synnerhet japanska bilar som gillar styling. Stylingen känns lite grand som att den tappar sitt syfte om man inte behåller ursprungsbilens identitet och grundläggande karaktär.

Å andra sidan anser jag det, som många andra, mer eller mindre värdelöst att börja modifiera en vanligt förekommande bil om syftet i första hand går ut på att behålla i eller så nära standardutförande som möjligt. Vänligen observera att jag här endast refererar tille exteriöra modifikationer av estetisk art.

Och vad säger detta egentligen? Inte särskilt mycket annat än att jag och i princip de flesta andra i den här tråden bedömmer bilars utseende efter olika premisser, och det är ju en förbaskad tur att det är så. Bilhobbyns mångfald och variaton förnöjer och är en av de saker som gör den så intressant, att många faktiskt försöker gå sin egen väg, vare sig de sedan håller sig till vissa generella inriktningar eller inte.

Så lägg nu ner tjafset och håll inläggen på en civiliserad nivå, som vissa inlägg här ser ut så låter det som om ni inte kan komma överens om färgen på skit!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
D-No Avstängd
1 september 2007 · 658 Inlägg

Det enda jag försökte få fram va, om man e nöjd med bilen man äger om den ser ut som en helt annan sak.



Och även PERSONLIGEN så tycker jag att vissa bilar ser redan schyssta ut i org utförande att det endast räcker med lättare modifikationer om man nu vill ändra på något.

Sen om folk vill få sin seat att se ut som en golf då får dom göra det men PERSONLIGEN tycker jag det är att förstöra seaten.

Kan räkna upp bilar som redan har allt dom behöver( TYCKER JAG ), Skyline, Impreza ,Evo ,Speedster ,350Z , S2000, Z4, RX-8 , nya TTn , Rs4, bara några som jag brukar se i MITT tycker "förstörda" ibland. Och det tycker jag e synd för då tappar dom hela sitt stuk,sina linjer, och blir tillslut, ja inte fan vet jag men blir något annat.

Senast redigerat av BEATNIK (1 september 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang