Är det normalt att en volvo 745 GL drar 1,7 liter milen? (automat)

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
18 januari 2007 · 211 Inlägg

Hehe volvo 740 värsta containern ju klart den dricker bensin!

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
Sandman
18 januari 2007 · 873 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Det är väll inget?! Min 740 med B230A motor drar 2,7liter milen eller vad det nu blir, jag kommer iaf 22mil på 60 liter...  sad

Jag vet att det knappt finns en äldre Volvo som drar under litern... men...

Jädrar!
Du kan komma undan med att släcka törsten i en mindre V8 på det där.

Jag lyckas köra min B230F precis under litern när jag kör lungt och kan accelerera som jag vill utan andra bilar i vägen.
Annars när jag tvingas köra som ett miffo på konstiga varvtal i stadstrafik drar den lite mer.

För tillfället står min tripmätare på 45 mil sedan jag tankade fullt. (ska tanka i morgon)
Vilket innebär att om tanken är i stort sätt tom nu (vilket det inte är) har den ändå bara tagit 1.3 liter milen.
Och då har jag ändå kuggat ner till trean ett par gånger och gjort dra-super-mycket-bensin-onödiga omkörningar den här veckan.


Hur kör ni egentligen? tongue

Don't get mad, get even.
Goven
18 januari 2007 · 264 Inlägg

den ska nog inte dra sy mycke, jag har en glt, o den drar max 1.3 blandad

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
camaro67 Meister
18 januari 2007 · 6 763 Inlägg

Han har en b230E men jag kollar imorrn om han kommer ihåg va de va för relä

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
frasse4
18 januari 2007 · 736 Inlägg

Beror ju på hur man kör men med mycket korta sträckor på vintern är 1.5 liter nog ganska vanligt. Men B230F med elektroniskt insprut ska inte dra så mycket om man kör lite landsväg UNDER LITERN ska gå. Men min 240 med mekaniskt insprut (drar mer) körde jag i höstas till Idre med vinterdäck och tre pers i bilen på snitt 0,76 men det är ju inte en automat. Checka med en tio mil på motorväg vad den drar...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Sandman
18 januari 2007 · 873 Inlägg

Trodde F innebar mekanisk insprutning.

De flesta 87 eller äldre brukar inte ens ha kat eller lambda. Men hans verkar ha det, man kunde tydligen välja det året det kom om man ville.

Visserligen är den ju automatisk, men jag tror inte det är omöjligt att köra runt litern längre sträckor vid landsvägskörning ändå.
Men det är klart som du säger. Rör det sig om mycket korta sträckor och stadstrafik kan ju en automtare dra rent ohygligt mycket.

Men jag tycker ändå det låter som om något är fel om han inte kör räser-style konstant.

Don't get mad, get even.
Sorling
18 januari 2007 · 207 Inlägg

Sandman skrev:

Aga_Diff skrev:
Det är väll inget?! Min 740 med B230A motor drar 2,7liter milen eller vad det nu blir, jag kommer iaf 22mil på 60 liter...  sad

Jag vet att det knappt finns en äldre Volvo som drar under litern... men...

Jädrar!
Du kan komma undan med att släcka törsten i en mindre V8 på det där.

Jag lyckas köra min B230F precis under litern när jag kör lungt och kan accelerera som jag vill utan andra bilar i vägen.
Annars när jag tvingas köra som ett miffo på konstiga varvtal i stadstrafik drar den lite mer.

För tillfället står min tripmätare på 45 mil sedan jag tankade fullt. (ska tanka i morgon)
Vilket innebär att om tanken är i stort sätt tom nu (vilket det inte är) har den ändå bara tagit 1.3 liter milen.
Och då har jag ändå kuggat ner till trean ett par gånger och gjort dra-super-mycket-bensin-onödiga omkörningar den här veckan.


Hur kör ni egentligen? tongue

Hur jag kör? plattan i mattan:P haha ne men jag har försökt o köra lite lungt senaste tanken. max 3 kickdowns:P men va fan körde 30 mil och fick i 50 liter. det är ikke bra.

Sandman
18 januari 2007 · 873 Inlägg

Nä det låter inget vidare.

Efter din beskrivning låter det faktiskt som om jag kört vildare den senaste veckan.
Och min drog inte i närheten av vad din gör.

Dock manuell.

Don't get mad, get even.
Beaverus
18 september 2007 · 257 Inlägg

decib3L skrev:
Jeez.. jag ska aldrig ha volvo!

haha. vänta du bara robert. du skaffar dig nog en snart tongue

En katt ska man ha i knät och inte under bilen.
vw_performance Greve
18 september 2007 · 1 058 Inlägg

hehe, kommer 70mil på 52l ;P och har bättre prestanda.. mina vänner, era bilar går på fel bränsle helt enkelt... tongue

nej helt seriöst ska en 740 inte dra så mkt bensin även om det är en automat, det är ju mer än vad min 9000 2.3T automat drog snitt, och jag är inte rädd för att använda kickdownen ;P så jag vågar nästan lova att det är nåt som spökar.. kollat det vanliga, stift och luftfilter??

Senast redigerat av vw_performance (18 september 2007)

PoLoud =D
Sharky
18 september 2007 · 10 287 Inlägg

Beaverus: Dra inte upp halvårsgamla trådar bara för att lägga in en käck kommentar!

Detta är inte en chatt-förening.

Tråd låst

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang