Hur dan baslåda? Rockford (Bmw 325 Coupe)

Krille_89 Vetlanda
19 september 2007 · 30 Inlägg

Hej är inte så haj på billjud men ska nu bygga min första baslåda i bilen, nu till problemet.
Basen jag har köpt är en Rockford Fosgate 12 tum Punch  2D212. Och nu hade jag tänt att bygga baslådan under hatthyllan, och sen dra upp ett basrör in ifrån baslådan och upp igenom hatthyllan. Tror ni att detta kommer funka? Har inte haft en tanke på att basen kanske inte trivs i en sån baslåda kommer inte på va den heter nu! Ps.Bilen är en Bmw 325 Coupe -93 så jag har ej skidlucka:/

Drönirettab
19 september 2007 · 21 761 Inlägg

Krille_89 skrev:
Basen jag har köpt är en Rockford Fosgate 12 tum Punch  2D212. Och nu hade jag tänt att bygga baslådan under hatthyllan, och sen dra upp ett basrör in ifrån baslådan och upp igenom hatthyllan. Tror ni att detta kommer funka? Har inte haft en tanke på att basen kanske inte trivs i en sån baslåda kommer inte på va den heter nu! Ps.Bilen är en Bmw 325 Coupe -93 så jag har ej skidlucka:/

Är det bandpasslåda som du tänker på kanske?

I den lådan så sitter basen inbyggd så att säga och alltljud kommer ut från röret. Den lådtypen brukar bla rekommenderas när man inte har skidlucka och när bränsletanken sitter bakom ryggstödet.

InZZanE Bilvårdstekniker
19 september 2007 · 253 Inlägg

Krille_89 skrev:
Hej är inte så haj på billjud men ska nu bygga min första baslåda i bilen, nu till problemet.
Basen jag har köpt är en Rockford Fosgate 12 tum Punch  2D212. Och nu hade jag tänt att bygga baslådan under hatthyllan, och sen dra upp ett basrör in ifrån baslådan och upp igenom hatthyllan. Tror ni att detta kommer funka? Har inte haft en tanke på att basen kanske inte trivs i en sån baslåda kommer inte på va den heter nu! Ps.Bilen är en Bmw 325 Coupe -93 så jag har ej skidlucka:/

den basen spelar bra i portad låda... om du ska göra så som du skrivet så gör röret stabilt o tätt bara.. annars förlorar du ljud.!! tror inte du ska bygga bandpass..

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang