5536
Sök

Montera sportstolar. (nya bilder & frågor)

137 Inlägg
23 oktober 2007
Jag köpte sånna stolar till min bil utan att ha mätt eller nånting men jag bultade mina rakt genom golvet med medföljande skenor o jag kan fortfarande flytta mina stolar (precis så att flickvännen når fram) men de är ju placerade efter mig. jag är för övrigt 1.82 lång o har normal kroppsbyggnad, jag sitter som gjutet i stolarna...besiktningssnubben sa inget om monteringen heller...
OBS om du ska ha fyrpunktsbälten så fäst dom för fan inte i något krängningsstag bara...

Brake em' down like a shotgun !!!

654 Inlägg
24 oktober 2007
Mogge_83 skrev:
OBS om du ska ha fyrpunktsbälten så fäst dom för fan inte i något krängningsstag bara...

Och inte i nått fjäderbens stag heller!
och montera dem även i org bältes infästningar,med org bältet kvar!

907 Inlägg
25 oktober 2007
edis_87 skrev:
när jag monterade stolen i min ( inte riktigt samma bil men endå). köpte jag ett underrede ( glidskena på skroten ) till en och sen svetsade en polare och jag dit två stag rakt över på den och borrade hål för fästerna och skruvade fast stolen. enkelt och var billigt och den sitter hårt fast. men det var en annan stol oxå men den här borde ju fästas på ett ungefär samma sätt. och glidskenan funkar korrekt, krånglar ingenting.

från vilken bil köpte du glidskenorna?
det är inte alla bilar som har lösa glidskenor nämligen?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
26 oktober 2007
primeramannen skrev:
det är inte alla bilar som har lösa glidskenor nämligen?

Universal glidskenor brukar följa med till vissa stolar.

Sparo
29 oktober 2007
Annars kan du lämna in bilen och stolen till en butik som göra hela jobbet åt dig

Sök