2793
Sök

nissan som blöddar ! hjälp!

25 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
#1
Tjena!

har en nissan 200sx med steg 2 chip,större tryck rör och lite små grejer men det är så att den blöddar när man kommer upp i ca 5500 varv och när man kommer ner på reserven går den knappt, max 2000 varv annars dör den.

nån som vet vad det kan vara för fel?
Pumpen?


Mvh Erik

220 Inlägg
1 november 2007
#2
kan vara pumpen att den inte orkar ge mer soppa. hade det problemet på min 240 som inte va helt orginal. tryckte dit en extra pump sen gick den som den skulle smile

219 Inlägg
1 november 2007
#3
jag tycker att du ska var glad för min går inte ens:(

25 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
#4
Okej, får testa byta den då. vet du i fall det sitter 1 elr 2 pumpar på nissan och om den bara sitter under elr i tanken?





760turbo skrev:
kan vara pumpen att den inte orkar ge mer soppa. hade det problemet på min 240 som inte va helt orginal. tryckte dit en extra pump sen gick den som den skulle smile

654 Inlägg
2 november 2007
#5
byt till en Walbro 255l pump direkt.

220 Inlägg
2 november 2007
#6
har ingen aning tyvär smile har inte pillat på en sådan bil smile men låter som om att det är problemet iaf. skulle nog trycka dit en starkare iaf
Senast redigerat av 760turbo (2 november 2007)

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
2 november 2007
#7
Blida skrev:
byt till en Walbro 255l pump direkt.

Håller med Blida, Pumpen är det första som måste bytas på s13 när man trimmar. Kolla in www.200sx.nu , där står det mycket bra saker.

/Gormanz

2 117 Inlägg
2 november 2007
#8
Kolla denna länk.
Står hur du bär dig åt för att byta.
http://web.200sx.nu/Projekt/TuningBoschPump_S13.asp

I tillägg till den infon. Istället för att klippa av de klena originalkablarna och skarva på dem så kan du ta ett 10mm borr och försiktigt borra ned i de ingjutna plastkåporna där kablarna går in i armaturlocket.

Borra sakta nedåt tills du träffar på metallpolen. Nu kan du löda på en kraftigare kabel direkt på kontakten. Isolera sedan lödstället med lite silikon, epoxi eller liknande. Mycket gedignare och bättre att ha grövre kabel hela vägen. big_smile
Senast redigerat av shogun (2 november 2007)


25 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
#9
shogun skrev:
Kolla denna länk.
Står hur du bär dig åt för att byta.
http://web.200sx.nu/Projekt/TuningBoschPump_S13.asp

I tillägg till den infon. Istället för att klippa av de klena originalkablarna och skarva på dem så kan du ta ett 10mm borr och försiktigt borra ned i de ingjutna plastkåporna där kablarna går in i armaturlocket.

Borra sakta nedåt tills du träffar på metallpolen. Nu kan du löda på en kraftigare kabel direkt på kontakten. Isolera sedan lödstället med lite silikon, epoxi eller liknande. Mycket gedignare och bättre att ha grövre kabel hela vägen. big_smile

Tack, då ska jag testa det..smile


Sök