Bil-intresserad - men endå inte?

JesperGustafsson CNC operatör
6 november 2007 · 31 Inlägg

Jag gillar också att skruva smile skit skoj absolut, och man lär sig ju nytt hela tiden.

Volvo s70 2.5t "Sleepern" (1998)
TyraX
6 november 2007 · 526 Inlägg

jag melar med bilen själv FÖR DE MÄSTA.. men när de börjar gälla El och dyligt då får Audin ta en tripp till verkstan:D men utseende styling och inredningsdetaljer sköter jag på egen hand smile jag skulle alldrig kunna byta t.ex topp pacning på min själv... Men Men Jag e SJUKT bilintresserad!!! Välkommen till Garaget.Org big_smile

Audi A4 1.8T "LostBoy" (1996)
evilaudio
6 november 2007 · 16 195 Inlägg

gör de mesta själv.. meckar,plastar bodykit,plastar insidan,lackar.. ja typ allt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
HOLLELLE
6 november 2007 · 409 Inlägg

det ska gå fort och inte vara särskilt ansträngande. annars lämnar jag bort det till farbror.
Byta fälgar = Ja
Sätta dit begagnat sportavgassystem = Aldrig mer!

Lardi SQ
6 november 2007 · 1 343 Inlägg

ja skruvar i den mån skallen fattar, å fattar den inte så tar ja reda på diverse fakta så min skalle blir komplett, därefter återtas arbetet med bilen, nu är billjud främst planerat!

Ljudnörd!
R_fused There is no replacement for displacement
6 november 2007 · 630 Inlägg

Försöker göra så mycket som möjligt själv! tycker inte själva skruvandet är sådär jätteskoj men man blir så nöjd när man är färdig:)

Lady_Milla Alecci's fästmö
6 november 2007 · 708 Inlägg

Bumblebee skrev:
Jag gillar bilar sjukt mycket. Men jag håller själv inte på och meckar och så. Jag gillar mer design i bilen och utanpå. Är dem flesta här sådana som meckar och gör allt med bilen? För om man ska ställa ut någon gång vill man inte vara ensam om att inte kunna så jätte mycket om vad själva bilens prestanda är.

MVH Bumblebee

jag e likadan så smile jag gör inte mycket sj på nån av mina bilar haha kanske mer på vinterbilen men de e ju vinterbil tongue

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
indiehjaerta fritidsforskar
7 november 2007 · 45 Inlägg

Jag har ett ganska nytaget körkort och det växer hela tiden från 0 i bilintresse hela tiden men med 0 i pengar och ingen egen bil är det svårt att uttöka kunskapen mer i siffror och körvana sad

Darkie dARKiE
7 november 2007 · 5 031 Inlägg

John87 skrev:
Jag är mer för att titta på och köra bilar än att skruva i dom.
Sen att jag gör mindre operationer själv, det är mest för att hålla nere kostnaderna och inte för att det är så otroligt roligt.

Det beror lite på vad felet är innan jag ger mig in med lednycklar och skruvmejslar.
Jag har en ofantligt duktig far som mer än gärna skruvar, oavsett om det behövs eller inte, så jag låter han göra det mer avancerade.

Ofta behöver jag bara köra dit bilen och sen ligger han under den när jag kommer upp på morgonen.
-"Du, du sa ju för nån vecka sen att den lät lite i lådan så jag öppnade och gjorde rent lite. Hade ändå inget att göra."
-"Eh.. Jaha.. Tack pappa." big_smile

En sådan far har jag också, även om vi säger till varann kvällen innan "Nu går vi upp klockan 10 imorgon och bytar de och de på bilen. Likt förbannat är han alltid klar eller nästan klar med allt när jag vaknar.. "- Nja.. vakna vid 6 tiden och kunde inte sova så började lite innan.. Jaha tack pappa ^^

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Eisenhut
7 november 2007 · 1 827 Inlägg

Jag gör allt själv, och har byggt min bil själv från en helt orginal bil.

Jag skulle känna mig otroligt låst över att få uppsöka verkstad för att byta nått. Nu har det istället blivit så att jag känner bilen utan och innan och ingen sak känns speciellt stor att ta i.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
rallycrosstjej22
7 november 2007 · 363 Inlägg

jag älskar att mecka sj tycker det är jättekul men självklart roligare att köra...har väl en liknande far som dig John87 fast han vill helst att ja ska va me oxåsmile

men man behöver ju inte vara kunnig lr nå sånt bara för att tycka om bilar...borde räcka med att man åtminstonde vet va man har för bil sj:P

She Devil
Alecci
7 november 2007 · 2 014 Inlägg

Mekar gärna själv, men jag är inte det minsta tekniskt eller praktiskt lagd, så det händer oftast inte så värst mycket... Därför måste jag nog säga att jag hellre kör och planerar projektet, även om jag som sagt inte är helt emot att riva tag i det hela rent fysiskt.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Mortalis VW-nörd?
7 november 2007 · 4 332 Inlägg

Meckar? Jag har bytt torkarblad en gång och fyllt på bensin+spolarvätska, resten får Roy&Roger göra tongue

terazzi
7 november 2007 ·

Gör det mesta själv som jag kan,om jag inte kan så ber jag kunniga kompisar hjälpa mig smile
sen hjälper jag dem om dem behöver hjälp.. med nåt som dem inte kan,men jag kan istället..

Ena Colaberoende
7 november 2007 · 1 219 Inlägg

Jag brukar få hjälp av en kompis när det gäller t.ex sänkning av bil eller annat mek jag har oftast inte tiden eller orken att sätta mig in i det samt att jag saknar egen garageplats.
Han jobbar ju med bilar dagligen och gör detta så otroligt mycket snabbare än vad jag gör.
När det gäller bilstereoinstallationer/rekond så är det mig kompisen frågar istället.
Hade man haft garage så hade nog situationen varit lite annorlunda.

/Ena

Aerodynamik ...
7 november 2007 · 7 120 Inlägg

Alecci skrev:
Mekar gärna själv, men jag är inte det minsta tekniskt eller praktiskt lagd, så det händer oftast inte så värst mycket... Därför måste jag nog säga att jag hellre kör och planerar projektet, även om jag som sagt inte är helt emot att riva tag i det hela rent fysiskt.

Får faktiskt hålla med ännu en gång. Dock är jag långt ifrån kunnig när det gäller motorer och elektronik.

christofferedil Yellow bug!
7 november 2007 · 1 640 Inlägg

Haha, kul att se att det finns fler än jag som inte gärna meckar större saker.

Kör hellre bilen än ligger under den och byter växellåda tongue Har en kunnig morfar som får lägga sig i de lite större projekten.. Kan väl gå till att byta huvudbromscylinder eller kanske ett par bromsbelägg.. såna små grejer. Sen är jag hellre med och hjälper till. Har väl intresset, men ser ingen riktigt njutning i att ligga ute och skruva med bilen..

Men däremot går man ju på bilträffar och liknande och snackar om vad som är gjort, och ska göras med bilen med glädje. Likaså om andras bilar. Så även kunskapen finns.. Men.. aa tongue

Däremot elektronik, det pillar jag mer än gärna med big_smile

Senast redigerat av Edil_ (7 november 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang