3622
Sök

Trimkammar?

Satans Kung
467 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
Funderar på o byta org kammarna mot trimkammar..Tänkte kolla om det har någon större betydelse i effekt mm..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

Rallytok
165 Inlägg
20 januari 2006
Ska du göra detta på din Passat..?
Trimchip föreslår jag

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

272 Inlägg
20 januari 2006
Är kammarna riktigt vassa så är det ett tips att byta till hårdare fjädrar. Men du får ju troligen fart på turbon mycket snabbare, se till att fixa lättare andning bakåt, eventuellt ett sportfilter också. Chip borde också vara nåt, så du får någon användning av kammarna. Mer laddtryck och bränsle med chipet alltså, sen får du ju en tändning som är inställd rätt.
Det är vad jag tror bara wink

/mvh

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

5 710 Inlägg
20 januari 2006
Man brukar lägga kammar ganska sent i listan för uppgraderingar, först på listan på din bil skulle jag sätta en 3" frampipa med en högflödande kat.
Visst kan ett par trimkammar göra endel effekt men det krävs ofta endel runtomkringutrustning för att göra de rättvisa (beror iofs hur "elaka" de är).

MVH Jonas
..............

10 287 Inlägg
20 januari 2006
"Vanligast" tricket brukar vara att ta sugmotorkammar från samma motorfamilj då många turbomotorer är nertrimmade med tämligen usla kammar (både för att få ner effekt, ge snäll karaktär och för att få ner emissioner).
Sugmotorkammarna brukar lyfta betydligt mera men det är inte bara att hinka dit då det kräver en hel del runt omkring för att funka. (Tex en större turbo som kan svälja bättre).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök